همایش آموزش خانواده در دانشگاه کاشان برگزار شد

۱۱ خرداد ۱۳۸۷ | ۱۵:۳۰ کد : ۴۹۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۸۰

نخستین همایش آموزش خانواده با محوریت «نقش تعلیمی و تربیتی والدین در توسعه سرمایه انسانی» روز پنجشنبه با حضور خانم «دکتر سیما فردوسی» در دانشگاه کاشان برگزار شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی در این همایش، تعلیم و تربیت صحیح والدین را منشاء توسعه و تولید سرمایه انسانی ذکر کرد و گفت: تعلیم و تربیت والدین باید به گونه‌ای باشد تا موجب شکوفا شدن پتانسیل‌ها و توانمندی‌ ذهنی فرزندان شود.

دکتر سیما فردوسی، با اشاره به اینکه والدین و خانواده نخستین نهاد الگوپذیری فرزندان است افزود: اگر خانواده و رفتار والدین سالم باشد جامعه‌ای سالم خواهیم داشت.

وی، تنبیه کردن و ترساندن فرزندان از والدین را از نظر روانشناسی غیر اصولی دانست و گفت: انسان تغییر پذیر، اصلاح‌پذیر و آموزش پذیر است و با ارائه راهکارهای مناسب تبدیل به انسانی سالم و تحول یافته می‌شود.

به گفته وی، به کاربردن دانش، همت، ایجاد نشدن اتفاق بد، شناسایی و اقدام زود هنگام و‌ تلاش جهت برنگشتن مشکل از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از اختلال و نابهنجاری‌های فرزندان است.

دکتر فردوسی با اشاره به اینکه اضطراب مهم‌ترین پایه و اساس مشکلات است گفت: باید سعی شود شرایط و محیط خانوادگی همراه با روابط دوستانه و مطلوب برای فرزندان باشد و از جر و بحث‌های طولانی مدت و ذکر خاطرات و مشکلات بد جلو فرزندان جلوگیری شود.

به گفته وی، دینداری مهم‌ترین نقش و تأثیر در پرورش فرزندان سالم و مقاومت افراد دارد و اگر از جسم خوب مراقبت شود روح ور وان بهتر پرورش می‌یابد.

دکتر فردوسی، به کارگیری الگوی جامع و کامل، موازی حرکت کردن والدین، قانونمند نمودن و عدم پنهان‌کاری را به خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: والدین باید مهربان، منطقی و جدی باشند و مناسب با زمان، تربیت فرزندان را انجام دهند.

گفتنی است این همایش از سوی دفتر مشاور رئیس در امور بانوان و مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه  دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

 


نظر شما :