گردهمایی مدیران حراست دانشگاه‌های منطقه ۲ کشور در دانشگاه کاشان

۰۸ خرداد ۱۳۸۷ | ۲۰:۰۶ کد : ۴۹۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۷۳

 

 

نشست تخصصی مدیران و کارشناسان حراست دانشگاه‌های منطقه 2 کشور روز چهارشنبه هشتم خردادماه در دانشگاه کاشان برگزار شد.

معاون اداره کل حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست گفت: حراست مشاور، چشم تیزبین و بازوی مدیریت است.

«مرتضی داوری» روابط دو طرفه و دوستانه مدیران حراست با رؤسای دانشگاه‌ها را ضروری دانست و افزود: متأسفانه بعضی مواقع تصمیمات سریع از سوی مسئولان دانشگاه‌ها موجب مشکلاتی برای واحدهای دانشگاهی می‌شود.

وی اظهار داشت: حراست تنها نباید به دنبال مچ‌گیری افراد باشد و اگر کارمند، مدیر و دانشجویی تخلفی انجام داد صمیمانه و با بررسی اصولی و کارشناسانه مشکل فرد اصلاح شود.

به گفته وی، واحد حراست باید به عنوان مأمن و جایگاهی باشد تا از ضایع شدن حق مظلوم جلوگیری شود.

داوری، هدف از برگزاری این نشست‌ها را ارتقاء سطح آگاهی‌های مدیران حراست ذکر کرد و افزود: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط کارشناسان مربوطه با موضوع‌های مختلف سعی می‌شود تا وظایف محوله حراست به نحو احسن انجام شود.

رئیس دانشگاه کاشان هم در این نشست حراست را به عنوان نگهبان، حافظ و چشم بینای یک سیستم دانست و گفت: اگر حراست کار خود را به نحو مطلوب انجام دهد بخش‌های دیگر مجموعه هم با موفقیت کارها را انجام خواهند داد.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه نیروی انسانی سرمایه هر کشوری است و صیانت از نیروی انسانی لازم است؛ افزود: انسان خطاکار است و در صورت سرزدن خطایی از او باید اصلاح شود و اخراج او از مجموعه موجب هدررفتن سرمایه و لطمه به جامعه می‌شود.

وی، پرداختن به کار فرهنگی تا امنیتی در واحد حراست را ضروری دانست و اظهار داشت: وظیفة مدیر حراست مشاوری امین برای رئیس دانشگاه است و با رساندن اطلاعات به روز، موفقیت و ارتقاء دانشگاه را به همراه خواهد داشت.

به گفته وی، حراست باید در نقش دوست و همراهی و محل امنی برای دانشجویان و دیگر کارکنان باشد نه جایگاه ترس و فرار!

محمدرضا منزوی سرپرست حراست دانشگاه کاشان هم در این نشست ضمن قدردانی از مدیر کل حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت برگزاری این گردهمایی ابراز امیدواری کرد، برگزاری این نشست‌ها گامی در راستای حفظ و صیانت و تأمین امنیت در دانشگاه‌ها باشد.

در پایان مدیران و کارشناسان حراست منطقه 2 کشور در کلاس‌های آموزشی حضور یافتند.

 

 

 


نظر شما :