ارسال یکهزار اثر به جشنواره فرهنگی، هنری فرش

۲۰ فروردین ۱۳۸۷ | ۱۸:۱۰ کد : ۴۲۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۶۷

دبیر جشنواره سراسری فرهنگی هنری فرش از ارسال یکهزار اثر در رشته‌های مختلف به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

«حمید کارگر» گفت: این تعداد اثر در قالب 20 رشته مختلف توسط دانشجویان مقاطع گوناگون از دانشگاه‌های سراسر کشور در زمینه‌های مختلف علمی، ادبی، هنری به دبیرخانه جشنواره فرهنگی، هنری فرش ارسال شده است.

وی افزود: بیشترین آثار در رشته‌های عکس، شعر، داستان و طراحی فرش و بیشترین شرکت کنندگان در مقطع کارشناسی هستند.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره خاطر نشان کرد: از مجموع رشته‌های مسابقه، آثار ارائه شده در 10 رشته غیر رقابتی بوده و آثار این رشته‌ها به صورت تقدیری گزینش شده‌اند و در 10 رشته دیگر به صورت رقابتی داوری تخصصی صورت پذیرفته است.

وی زمان برگزاری این جشنواره را از یکم تا پنجم اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه کاشان ذکر کرد و یادآور شد: در اختتامیه این جشنواره به طور کلی از 90 نفر برگزیده این جشنواره تقدیر می‌شود.

دبیر جشنواره فرش با اشاره به برپایی نمایشگاهی از آثار برگزیده این جشنواره در دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: به منظور آشنایی شرکت کنندگان در این جشنواره با فرش کاشان نمایشگاه اختصاصی از آثار تولیدکنندگان فرش دستباف کاشان در تیمچه امین‌الدوله واقع در بازار کاشان برپا می‌شود.

وی، قدمت و پیشینه کاشان در تولید فرش دستباف و راه‌اندازی رشته کارشناسی فرش برای نخستین بار در کشور در دانشگاه کاشان را از دلایل انتخاب این دانشگاه به عنوان میزبان نمایشگاه و برنامه‌های اصلی جشنواره سراسری فرهنگی هنری فرش ذکر کرد.

دبیر جشنواره سراسری فرش گفت: دستاویز قرار گرفتن یکی از هنرهای سنتی ایران برای خلق آثار هنری، علمی و ادبی برای نخستین بار و شرکت دانشجویان در مقاطع و رشته‌های مختلف تحصیلی و از دانشگاه‌های گوناگون برای اولین بار در یک جشنواره از ویژگی‌های خاص این جشنواره است.

کارگر همچنین جلب توجه افکار عمومی جامعه به ویژه قشر دانشجو به یکی از میراث کهن فرهنگی و هنری کشور، پیوند دادن جوانان دانشجو با پیشینه غنی ایران اسلامی و ایجاد شور و نشاط دانشجویی با خلق آثار مختلف در دانشگاه‌ها را از جمله اهداف برگزاری جشنواره سراسری فرهنگی هنری فرش ذکر کرد.

 


نظر شما :