از دانشجویان ممتاز دانشگاه کاشان تقدیر شد

۱۲ دی ۱۳۸۶ | ۱۴:۰۳ کد : ۳۹۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۲۷

به مناسبت روز دانشجو از 28نفر از دانشجویان ممتاز دانشگاه کاشان طی مراسمی در تالار آزادی این دانشگاه تقدیر شد.

رئیس دانشگاه کاشان آگاهی سیاسی را شرطی لازم و مهمترین عامل پویایی و تحرک دانشجویان ذکر کرد.

دکتر «سیدجواد ساداتی‌نژاد» افزود: لزوم برخورداری دانشجویان از آگاهی سیاسی به این معنا نیست که دانشگاه باشگاه سیاسی است و نباید از آن استفاده ابرازی شود.

به گفته وی، دانشجوی آگاه هرگز ابزار قرار نمی‌گیرد  بلکه با درک منطقی و درست از شرایط کشور جهان صحیح‌ترین رفتاری که شایسته یک دانشجوی فعال مسلمان ایرانی است از او سر می‌زند.

وی، برخورداری از تقوا، تلاش در کسب علم و دانش و انجام تحقیقات پژوهشی را از دیگر ویژگی‌های لازم دانشجویان فعال برشمرد و از این ویژگی‌ها به عنوان دو بال در جهت نیل به کمال نام برد.

ساداتی‌نژاد یادآور شد: رمز قدرتمندی جوامع پیشرفت علمی آنهاست که متأسفانه به دلیل رخوت و تنبلی که به مرور زمان در جوامع اسلامی صورت گرفت این رمز اقتدار که بنیان آن در اسلام بود از آنها گرفته شد و در دست کشورهایی قرار گرفته که به دلیل عدم پیروی آنها از تعالیم دینی خطرناک است.

وی با اشاره به تاریخچه جنبش‌های دانشجویی در ایران خاطر نشان کرد: آرمان‌خواهی، استکبار ستیزی و استبداد ستیزی را سه ویژگی اصلی این جنبش‌ها برشمرد.

وی یاد و خاطره شهدای دانشجو را قبل و پس از انقلاب گرامی داشت و ابراز امیدواری کرد: دانشجویان با مجهزکردن خود به سلاح علم و تقوا پیروان خوبی برای آنها باشند.

 


نظر شما :