برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری فرش به میزبانی دانشگاه کاشان

۲۹ آبان ۱۳۸۶ | ۱۹:۰۲ کد : ۳۶۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۹۵۶

نخستین جشنواره فرهنگی،‌هنری فرش ویژه دانشجویان سراسر کشور در سال تحصیلی جاری برگزار می‌شود و مرحله پایانی آن، ‌اردیبهشت ماه 87 در دانشگاه کاشان خواهد بود.

این جشنواره که با همکاری وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری و انجمن علمی فرش ایران برگزار می‌شود، با محور قراردادن هویت بومی و فرهنگ اسلامی و ملی ایران،‌ به وجوه فرهنگی و هنری فرش دستباف کشور در راستای رویکردهای فرهنگی وزارت علوم توجه دارد.

در این جشنواره، همه دانشجویان کشور در هر رشته و مقطع تحصیلی می‌توانند تا 20 بهمن سال جاری در گرایش‌‌های گوناگون علمی و هنری با موضوع فرش دستباف‌، دست به آفرینش و خلق آثار علمی، ادبی و هنری خود زده و این آثار را به دبیرخانه همایش ارسال دارند.

آثار برگزیده در داوری‌ها، در نخستین هفته اردیبهشت ماه 87 در دانشگاه کاشان به نمایش درآمده و برگزیدگان هر رشته معرفی خواهند شد.

 

 

بر پایه گزارش ارسالی دبیرخانه جشنواره به روابط عمومی دانشگاه کاشان،‌ دانشجویان می‌توانند در زمینه آثار تخصصی فرش (مقاله، طرح و نقش، رنگرزی، بافت، نوآوری در تولید و ...)، هنرهای تجسمی (نقاشی، خوشنویسی، عکس، کاریکاتور و ...) آثار ادبی و نوشتاری (شعر، داستان، نمایشنامه و ...) و سایر گونه‌های هنری (فیلم، موسیقی، هنر مفهومی و ...) به خلق اثر بپردازند.

کاشان به عنوان یکی از خاستگاه‌ها و پرورشگاه‌های مهم فرش ایران برای میزبانی نمایشگاه و برنامه‌های اصلی جشنواره یاد شده انتخاب شده است و آثار برگزیده پس از حضور در دانشگاه کاشان،‌به صورت گردشی در برخی دانشگاه‌های دیگر نیز به نمایش در خواهند آمد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های 6 و 88827125-021 با دبیرخانه جشنواره تماس بگیرند و اخبار و رویدادهای جشنواره را از پایگاه‌های اینترنتی

www.icsa.ir و  www.farsh.parsiblog.com

پیگیری کنند.

گفتنی است دبیرخانه منطقه‌ای این جشنواره نیز در دفتر انجمن علمی فرش ایران در دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان آغاز به کار کرده است.

 

 

 

 


نظر شما :