افتتاح اولین خانه فرهنگ دانشجویی کشور در سال ۱۳۸۶ در دانشگاه کاشان

۳۰ مهر ۱۳۸۶ | ۱۲:۰۴ کد : ۳۳۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۰۲

با حضور دکتر محمد باقر خرمشاد معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خانه فرهنگ دانشجویان دانشگاه کاشان به عنوان نخستین خانه فرهنگ دانشگاه‌های کشور در سال 1386 صبح شنبه 28/7/86 به بهره‌برداری رسید. این پروژه با زیربنایی بالغ بر 650 مترمربع در دو طبقه ساخته شده است و برای ساخت آن هزینه‌ای بالغ بر 2 میلیارد ریال صرف شده که 400 میلیون ریال آن از ردیف‌های وزارتی و یک میلیارد و 600 میلیون ریال آن از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه بوده است.

به گفته دکتر محمدباقر خرمشاد سیاست فرهنگی وزارت علوم این است که سالانه 15 خانه فرهنگ در دانشگاه‌های کشور افتتاح شود که تقریباً نیمی از هزینه ساخت آن را وزارت متبوع و نیمی دیگر را دانشگاه‌ها عهده‌دار می‌شوند. وی همچنین با ستایش تلاش مدیریت دانشگاه کاشان گفت: اگر این سرعت پیشرفت به ویژه در بخش امکانات فرهنگی ادامه داشته باشد و یکی، دو پروژه دیگر به امکانات فرهنگی آن اضافه شوند، این دانشگاه قابلیت مدل شدن در این زمینه برای دیگر دانشگاه‌های کشور را دارد.

شایان ذکر است خانه فرهنگ به منظور فراهم آوردن زمینه فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان پیش‌بینی شده است و برای آن هدف‌هایی چون: ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی و اوقات فراغت دانشجویان، ارتقاء وضعیت فرهنگی دانشجویان، توانمند‌سازی دانشجویان و افزایش اعتماد به نفس در آنها، افزایش آگاهی‌های اجتماعی، فرهنگی هنری به واسطه آموزش، یادگیری مهارت‌های مختلف ارتباطی و معرفی آثار دانشجویان به واسطه برگزاری گالری‌های هنری و نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری، تعریف شده است.

اضافه می‌کند همزمان با افتتاح خانه فرهنگ، پنج پروژه عمرانی دیگر نیز در دانشگاه کاشان به بهره‌برداری رسید. این پروژه‌ها شامل سالن اجتماعات خوابگاه خواهران با زیربنای 550 مترمربع و اعتبار 750 میلیون ریال، پارک دانشجویی خوابگاه برادران با زیربنای 7 هزار مترمربع و اعتبار یک میلیارد و 100 میلیون ریال، سالن مطالعه و سایت IT دینی با زیربنای 800 مترمربع و اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال، بوفه‌های دانشجویی خواهران و برادران با زیربنای 180 مترمربع و اعتبار 500 میلیون ریال و مرکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دانشجویان با زیربنای 160 مترمربع و اعتبار 300 میلیون ریال بود.

 

 

 

 

 

 

 

 


نظر شما :