پیام ریاست محترم دانشگاه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

۲۸ شهریور ۱۳۸۶ | ۱۷:۱۳ کد : ۳۱۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۳۳

 

دانشجویان عزیز؛ فرزندان پرتوان و سازندگان آینده ایران اسلامی؛ در این برهه از زمان بیش از هر زمان دیگری چشم دنیا به سوی شما خیره شده و رشد و شکوفایی ایران همت مردانه و سخت کوشانة شما را طلب می‌کند. دنیا، دنیای دانایان است و هر ملتی که سهم بیشتری از دانایی و تولید علم را در اختیار داشته باشد سیادت و سروری بیشتری بر عالم دارد.

امروز جوان مؤمن، نجیب، انقلابی و توانمند مسلمان این کشور اصیل و کهن در امتداد راهِ دانشی مردان بزرگ و اندیشوران سترگ خود که تاریخ را به تحسین وا داشته‌اند و نایافته‌ها و نانوشته‌های بسیاری را یافته و خلق کرده‌اند، به سوی فتح قلل علمی پیش می‌تازد.

دست‌یاری و راهنمایی خدا به همراهتان که آینده از آن شماست.

فرصت را مغتنم شمرده تقارن مهر را با ماه مبارک رمضان به فال نیک گرفته، ضمن عرض تبریک به سبب آغاز تحصیلات دانشگاهی و خیر مقدم به واسطه قبولی در این دانشگاه، مواردی را حضورتان یادآور می‌شوم:

1. در این سال که توسط مقام معظم رهبری سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی نام گرفته،  به همدلی‌ها و الفت‌ها بیشتر فکر کنیم و همانگونه که معظم له دانشجوی موفق را فرد موفق در ابعاد علمی، اخلاقی و ورزشی در یک دانشگاه جهت‌دار و دین‌دار می‌دانند شما هم متحد و منسجم و با ایمان و عقیدة محکم، استوار، ثابت قدم و امیدمند حرکت کنید و بدانید در آن هنگام هیچ قدرتی سد خلل ناپذیر شما را نمی‌شکافد. پس دست در دست هم دهیم و همدل و هم جهت در راستای جهاد علمی و نهضت نرم‌افزاری که از توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب می‌باشد، پیش رویم.

2. ایجاد و تقویت دانشگاه تمدن‌ساز اسلامی ایران سر لوحة فعالیت‌های دولت نهم در زمینه آموزش عالی است و در این راستا راهبرد مجموعه آموزش عالی کشور برای نیل به این مهم، مسلط ساختن گفتمان علم محوری، حرکت در چهارچوب نقشه جامع علمی کشور و تحقق جنبش نرم‌افزاری است که شما دانشجویان مولد و محرک اصلی و نهایی آنها هستند.

3. امید و تلاش را سر لوحة فعالیت‌های خود قرا ردهید و بدانید که همة دانش‌ها مسخّر آدمی است و اگر پشتکار داشته باشید و یأس و ناامیدی به خود راه ندهید به هر دانشی که بخواهید دست می‌یابید.

4. علم‌آموزی را با معرفت‌اندوزی و تذهیب نفس همراه کنید که اینها دو بال جدا ناشدنی برای پرواز به سوی کمال‌اند.

5. نسبت به زحمتکشان و پرورندگان خود ـ پدر و مادر و اساتید ـ قدردان و شاکر باشید و بدانید که در کنار همت و سعی خودتان آنچه دارید حاصل ایثار خانواده و راهنمایی اساتید است پس محضر کلاس و درس را قدر بدانید.

6. فرصت‌ها غیر قابل برگشت‌اند. پس سعی کنید از هر فرصتی برای افزایش دانش و اطلاعات خود بهره‌ بگیرید و به واحدهای رسمی دانشگاه بسنده نکنید.

7. برای زندگی خود هدف تعیین کنید و هدفتان را در سطح عالی نگاه دارید و با برنامه‌ریزی‌، وقت و آینده‌نگری پله پله به سوی هدف عالی پیش روید.

8. انجام واجبات دینی آرامش و سکینه قلبی را برای هبوط دانش و معرفت همراه می‌آورد. در بر پاداشتن نماز اول وقت و انجام واجبات کوشا باشید و بدانید علم بدون اخلاق، چراغی در دست نابیناست.

9. فردای ایران اسلامی فردای روشن است و این روشنی به سبب چشم امیدی است که مردم و مسئولان این کشور به همت و ایمان و علم شما دوخته‌اند بدانید که می‌توانید و مصمم گام بردارید.

10. نظم را سر لوحه تمامی امور زندگی و درسی خود قرار داده، با توکل به ذات پاک الهی و تلاش در کسب تقوا با اراده قوی در کسب مدارج علمی به پیش روید که آینده از آن شما جوانان پاک و صالح است.

از درگاه خداوند جان آفرین برای شما عزیزانم توفیق و سربلندی و کسب مدارج عالی مدارج علمی مسئلت می‌نمایم.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد


نظر شما :