بزرگداشت ارتحال آیت‌ا... مشکینی

۱۵ مرداد ۱۳۸۶ | ۱۵:۴۹ کد : ۲۹۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۵۵
به منظور تجلیل از مقام شامخ عالمان دینی و پاسداشت یک عمر مجاهدت و زعامت حضرت آیت‌الله حاج شیخ علی‌اکبر مشکینی، دانشگاهیان دانشگاه در مجلس بزرگداشتی گردهم آمدند و پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر پای سخنرانی دکتر محمد اخوان مدیر گروه معارف اسلامی نشستند. در این جلسه که یکشنبه ۱۴/۵/۸۶ برگزار شد، با یادبود درگذشت ابوی حجت‌الاسلام خادمیان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز همراه بود، دکتر اخوان با برشمردن برخی ویژگی‌های شخصیتی حضرت آیت‌ا... مشکینی به ویژه اوصافی که امام راحل در نامه‌ها و حکمهایش خطاب به ایشان داشته‌اند، گفت: انسان خدایی مثل قطره‌ای که به اقیانوس می‌پیوندد، از خدا کسب علو و عظمت می‌کند و این کسب عظمت تنها در پرتو بندگی خدا میسر است. اگر بنده خدا باشیم و به تکالیف الهی عمل کنیم می‌توانیم خدایی بشویم. روی این اصل عظمت ائمه و اولیاء خدا نیز در بندگی خداست.

به منظور تجلیل از مقام شامخ عالمان دینی و پاسداشت یک عمر مجاهدت و زعامت حضرت آیت‌الله حاج شیخ علی‌اکبر مشکینی، دانشگاهیان دانشگاه در مجلس بزرگداشتی گردهم آمدند و پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر پای سخنرانی دکتر محمد اخوان مدیر گروه معارف اسلامی نشستند. در این جلسه که یکشنبه 14/5/86 برگزار شد، با یادبود درگذشت ابوی حجت‌الاسلام خادمیان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز همراه بود، دکتر اخوان با برشمردن برخی ویژگی‌های شخصیتی حضرت آیت‌ا... مشکینی به ویژه اوصافی که امام راحل در نامه‌ها و حکمهایش خطاب به ایشان داشته‌اند، گفت:

انسان خدایی مثل قطره‌ای که به اقیانوس می‌پیوندد، از خدا کسب علو و عظمت می‌کند و این کسب عظمت تنها در پرتو بندگی خدا میسر است. اگر بنده خدا باشیم و به تکالیف الهی عمل کنیم می‌توانیم خدایی بشویم. روی این اصل عظمت ائمه و اولیاء خدا نیز در بندگی خداست.

 

 

 

 


نظر شما :