امام جمعه کاشان در بین دانشجویان عراقی مطرح کرد؛

تمام قدرت و اقتدار ایران اسلامی بخاطر قرآن، چهارده معصوم و استمرار آن، یعنی ولایت فقیه است

۰۲ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۹ کد : ۲۱۹۱۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۱۶

نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان در جمع دانشجویان عراقی دانشگاه کاشان ضمن عرض خوشامدگویی گفت: ماه ذی العقده، میلاد حضرت معصومه س و  روز دختر، تولد حضرت امام رضا ع بر تمام شما مبارک باشد.

 حجت الاسلام حسینی  با بیان اینکه از دویست سال قبل تا الان، دو سوم ایران از، جغرافیایی سرزمینی ایران بخاطر ذلیل بودن پادشاهان ایران در مقابل مستکبران جدا شده است، افزود:  شاهان ایران نسبت به مردم خودشان ظالم بودند ولی در مقابل آمریکا و انگلیس ذلیل بودند. بطور مثال، در جنگ آمریکا با ویتنام که سه میلیون  ویتنامی کشته شدند، آمریکا بدون اجازه و اطلاع شاه ایران، هواپیماهای ایرانی را برای استفاده در جنگ به پرواز در آورد.

امام جمعه کاشان خاطر نشان کرد: شاه با اسرائیل دوست، و به برادر یهود معروف بود. احکام اسلام را زیر پا می گذاشت. هفت سال بدستور انگلستان شاه حجاب را ممنوع کرد و هیچ خانمی حق نداشت با حجاب ( چادر یا روسری ) باشد. مردم ایران در مشهد در کنار مرقد امام رضا ع در اعتراض به قانون کشف حجاب جمع شدند، شاه دستور داد همه را به رگبار گلوله بستند و 57 کامیون، پر از اجساد شهدا و مجروحین به بیرون منتقل نمودند.

وی گف :  خدا بر ما منت گذاشت و مردی به نام حضرت امام ره قیام نمود. امام کاظم در حدیثی می فرمایند: (  رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ یَدْعُو النَّاسَ إِلَی الْحَقِّ یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ کَزُبَرِ الْحَدِیدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّیَاحُ الْعَوَاصِفُ وَ لَا یَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا یَجْبُنُونَ وَ عَلَی اللَّهِ یَتَوَکَّلُونَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِین). شاه، امام را از ایران بیرون کرد، هشت ماه در ترکیه، چهارده سال در عراق و شش ماه در فرانسه در تبعید بود و دور از ایران زندگی نمود. امام در این پانزده سال با اطلاعیه و سخنرانی مردم را بیدار نمود. در نتیجه مردم ایران در چهار راه پیمایی بزرگ عاشورا، تاسوعا، اربعین امام حسین ع و بیست و هشت صفر در سال 1357 بصورت میلیونی شرکت نمودند و به خیابان ها آمدند.

امام جمعه کاشان افزود: شاه با دیدن جمعیت میلیونی طرفدار حضرت امام ره از ایران فرار کرد. الان 45 سال است که کشور ما به عزت رسیده است. در بسیاری از رشته های علمی مانند نانو، ایران جزو ده کشور برتر دنیا می باشد. در صنایع نظامی، همچون ساخت قایق های تندرو با سرعت دویست و ده کیلومتر در ساعت، با موفقیت عمل نموده است در حالی که سرعت قایق های تندرو شصت کیلومتر در ساعت است و امریکا از وحشت، نام این قایق ها را زنبور سرخ گذاشته است.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: همان کشوری که، هواپیمای ما را بدون اجازه و اطلاع  به ویتنام بُرد، امروز پهباد همان کشور، برای جاسوسی از مرز کشور ما عبور نمود ولی توسط نظام جمهوری اسلامی ایران سرنگون شد. همه این برکات، قدرت و اقتدار ایران اسلامی، بخاطر قران، چهارده معصوم و استمرار ان، یعنی ولایت فقیه است. من برای شما در کاشان در زمینه علمی و معنوی آرزوی توفیق دارم.

اسلام و ولایت فقیه یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است

رئیس دانشگاه کاشان هم در این دیدار از حضور رایزن فرهنگی کشور عراق ودانشجویان عراقی قدردانی کرد وگفت: حضور دانشجویان عراقی در شهر کاشان با 7 هزار سال قدمت و مفاخر بزرگ در حوزه علم، فرهنگ و تمدن مایه افتخاراست.
دکتر عباس کتابی  دانشگاه کاشان را یکی از دانشگاه های مطرح وبه نام در نظام های بین المللی عنوان کرد و افزود: دانشگاه کاشان یکی ازدانشگاه های برتر کشور ایران است که درنظام بین المللی تایمز رتبه نخست رادر بین دانشگاه های جامع کشور دارد.
وی به اساتید برجسته دانشگاه کاشان در حوزه نانو تکنولوژی، علوم پایه وعلوم انسانی و دیگر موارد اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد در حوزه کسب علم و دانش و تمدن ایرانی بتوانیم خدمات ارزنده ای را به شما دانشجویان ارائه دهیم.
رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه کاشان تنها شهرستانی است که نماینده ولی فقیه دارد خاطر نشان کرد: یکی از افتخارات ما در نظام جمهوری اسلامی ایران این است که مبتنی بر اسلام و ولایت فقیه است.
در این نشست رایزن فرهنگی کشور عراق هم از مسئولان کشور ایران و دانشگاه کاشان در پذیرش دانشجویان عراقی قدردانی کرد.
تعدادی از دانشجویان عراقی هم در این نشست از استقبال مسئولان دانشگاه کاشان برای فراهم کردن  امکانات تحصیل قدردانی و از اینکه شهر کاشان و دانشگاه کاشان را با دارا بودن افتخارات علمی برای تحصیل انتخاب کردند ابراز خرسندی کردند.
حضور در گلزار شهدا و تجدید میثاق با شهدای گمنام دانشگاه آزاد و ضیافت شام از دیگر برنامه های این نشست بودند.


( ۳ )

نظر شما :