رئیس دانشگاه کاشان به مناسبت میلاد حضرت معصومه و روز دختر عنوان کرد؛

سلامت و توانمندی فرهنگی و اجتماعی جامعه به پرورش بانوان آگاه، توانمند، الگو و عفیف وابسته است

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۸ کد : ۲۱۹۰۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۹۶

بسم الله الرحمن الرحیم
 توصیه‌ای به دختران عزیزم!
معلومات و آگاهی‌هایتان را بیشتر کنید. مطالعه، دقّت، تحقیق، درس، ورود به مسائل مورد ابتلای روز و اهتمام به کارهای دینی، جزو وظایف حتمی و مسلّمی است که امروز زنان کشور باید مثل مردان، خود را موظّف به انجام آنها بدانند. (مقام معظم رهبری)

نامگذاری زیبا و شایسته تولد حضرت فاطمه معصومه (علیها سلام) به عنوان روز ملی دختر، بیانگر نگاه ویژه دین مبین اسلام به دختران است. از این رو فارغ از سهم مهم دختران در بافت جمعیتی جامعه، باید به جایگاه و نقش آنان در فرهنگ عمومی کشورمان اشاره کرد، چرا که سلامت و توانمندی فرهنگی و اجتماعی جامعه به پرورش بانوان آگاه، توانمند، الگو و عفیف وابسته است.
آنها سرمایه‌های ارزشمند ما هستند و بر ماست که در هیاهو رسانه‌ای امروز که  ساحت روانی دختران را مورد خدشه قرار می دهد، با همراهی آگاهانه و همدلانه،  فضای مشارکت این قشر از جامعه را در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی فراهم آوریم.
اینجانب فرارسیدن ولادت باسعادت مظهر عصمت و مهربانی، حضرت معصومه (س)، روز دختر و آغاز دهه کرامت را به همه دختران این مرز و بوم به ویژه دختران جوان و دانشجویان عزیز دانشگاه کاشان تبریک می‌گویم. همراه با آرزوی سلامتی و بهروزی، امید آن دارم تا همه این عزیزان در تمام مراحل زندگی با برنامه‌ریزی، هدفمندی و تلاش، طعم شیرین موفقیت، رشد  و پیشرفت را در سایه توفیق الهی و عنایات اهل بیت علیهم السلام  تجربه نمایند.

دکتر عباس کتابی

رئیس دانشگاه کاشان

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان میلاد حضرت معصومه(س)


( ۲ )

نظر شما :