روز جوان

۱۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۱ کد : ۲۱۵۰۴ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۳۷۹

یازدهم شعبان سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر (ع)، جوان برومند تاریخ اسلام و سرو بوستان ایستادگیست. فرزندی پاک سرشت که در سیما و سیرت با جد گرامی خود، رسول خدا مشابهت‌های بسیار داشت. این دردانه فاطمی نسب در پرتو تربیت و آموزه ‌های امام حسین (ع) پرورش یافت و با رادمردی ‌ و جانفشانی‌اش در صحنه کربلا نام خود را تا همیشه جاودانه ساخت. نامگذاری ولادت مبارک حضرت علی‎اکبر  در تقویم ما ایرانیان  به نام روز جوان، فرصتیست برای تامل در شخصیت و سیرت این حضرت؛ چرا که مسیر درخشان  زندگانیش،  ایشان را به نمونه ای والا و راهبر برای حرکت جوانان در پاسداری از آرمان‌های دینی و اخلاقی بدل کرده است.
ما به فردایی روشن ایمان داریم و دوره جوانی تجلی‌گاه این امید به این فرداست. آینده ی پیش‌رو،  با همت و سخت کوشی،  تخصص و حضور اجتماعی جوانان در عرصه‌های مختلف جامعه به تحقق می‌پیوندد. دانشگاه کاشان نیز که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان نظام رتبه‌بندی تایمز در سال 2023  رتبه نخست را در بین دانشگاه‌ ها جامع کشور کسب نموده است، تمام توان خویش را در برنامه ریزی و بهره گیری از ظرفیت جوانان  در زمینه آموزش، پژوهش، فناوری، نوآوری به کار گرفته است. این دانشگاه همواره در تلاش است تا عرصه را برای  فعالیت جوانان در سطوح مختلف علمی و پژوهشی میسر سازد و از این رو از چشم انداز بین‌المللی ویژه ای برخوردار گشته است.  
اینجانب، میلاد حضرت علی اکبر (ع) و هفته جوان را به تمامی جوانان کشور عزیزمان ایران به‌ویژه اساتید و دانشجویان و یاوران علمی جوان، گرانقدر و فرهیخته دانشگاه کاشان صمیمانه تبریک می‎گویم و بهروزی و تندرستی آنان را از خداوند بزرگ خواستارم. امید دارم جوانان ما با عزمی ملی و  اراده ای والا در زمینه های علمی و فرهنگی راستای تحقق اهداف نظام مقدس اسلامی و بیانه گام  دوم انقلاب اقدام نمایند و پرچم ایران عزیز را بر قله‌های افتخار جهانی برافراشته نگاه دارند.

دکتر عباس کتابی

رئیس دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :