با حضور معاون وزارت عتف پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان افتتاح شد

۱۳ دی ۱۴۰۱ | ۲۰:۵۸ کد : ۲۱۱۷۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۸۹

در آخرین روز از رویداد تانا، با حضور معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  با اشاره به موافقت شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی با تاسیس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان، افزود: این سیزدهمین پارک علم و فناوری است که به مجموعه پارک علم و فناوری دانشگاهی اضافه می شود و می تواند نقش موثری برای فعالیت های اعضای هیات علمی و دانشجویان باشد.

وی دانشگاه کاشان را به لحاظ سطح علمی و پژوهش و فناوری جایگاه  والا و ویژه در کشور عنوان کرد و خاطر نشان کرد:  پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان امکان تبدیل دانش به محصول و رفاه اجتماعی را دارد.

دکتر خیرالدین به رویداد تانا در پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان اشاره‌ کرد و افزود: در این رویداد  نمایشگاه از توانمندی ها و فعالیت های واحدهای فناور منطقه کاشان ارایه شده  که بسیار درخور توجه و با ظرفیت عالی اجرا کرده است.

رئیس دانشگاه کاشان توجه به موضوع فناوری و نوآوری را از الزامات  اساسی رشد و پیشرفت کشور دانست و افزود: ایجاد پارک علم فناوری در دانشگاه کاشان اقدامی کلیدی و مهم و ریل گذاری برای ارتقای منطقه کاشان است.

دکتر عباس کتابی افزود: دانشگاه کاشان بعنوان تنها دانشگاهی است که در  غیر مرکز استان قرار گرفته و موفق به اخذ مجوز تاسیس پارک و علم و فناوری شده است.

وی با بیان اینکه قبلا پارک علم و فناوری در کاشان زیر نظر شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در کاشان در سال ۹۷ ایجاد شده بود که بدلیل بعد مسافت و بروکراسی اضافی، رضایت شرکتهای دانش بنیان را حاصل نکرده و توسعه مناسبی در زیست بوم فناوری و نوآوری کاشان ایجاد نکرده بود، خاطر نشان کرد:  از سال ۱۴۰۰ با تغییر مدیریت دانشگاه کاشان و با مجوز هیات امنای دانشگاه کاشان و توافق انجام شده با شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، فرایند تاسیس  مستقل پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان شروع شده و با موافقت شورای گسترش مجوز رسمی آن صادر شد.

دکتر کتابی با بیان اینکه  این پارک اولین پارک علم و فناوری دانشگاهی در استان اصفهان و سیزدهمین پارک دانشگاهی در کشور است، اظهار کرد:  این پارک متعلق به تمام زیست بوم نوآوری و فناوری منطقه کاشان است که با توجه به کمیت و کیفیت بالای مراکز آموزش عالی در منطقه و دانش آموختگان دانشگاهی و وجود مراکز و شهرکهای صنعتی در این منطقه میتواند به تحقق فرمان مقام معظم رهبری برای تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین کمک قابل توجهی نماید.
رییس دانشگاه کاشان قانون جهش شرکت های دانش بنیان را یکی از مصوبات مترقی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: با اجرای کامل این قانون،  مشکل اشتغال دانش آموختگان دانشکاهی و تحول در تولید دانش بنیان صورت پذیرد.

پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان، از سال ۱۳۹۷به عنوان پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی زیرنظر شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت می کرد که با مجوز اخیر شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی بصورت مستقل فعالیت خواهد کرد.

نخستین رویداد علمی تانا (توسعه‌ و ارتقای زیست بوم نوآوری استان‌) با حضور 40 شرکت فناور و دانش بنیان ۹ تا ۱۳ دی ماه در محل پارک علم و فناوری کاشان برگزار شد.


( ۲ )

نظر شما :