ارائه آخرین دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و مجوعه‌های فناور و خلاق در دومین نمایشگاه پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان

۱۰ دی ۱۴۰۱ | ۲۰:۵۷ کد : ۲۱۱۵۳ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۴۴

40 واحد فناور ، دانش بنیان و خلاق از زیست بوم منطقه بزرگ کاشان، آخرین دستاوردهای خود را در پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان به نمایش گذاشته اند.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری حلقه واسط تجاری سازی  دانش و فناوری متناسب با آمایش سرزمین منطقه است افزود: در این راستا فعالیت‌های این پارک نیز باید ماموریت محور و متناسب با نیازهای منطقه باشد.
 دکتر فرجی در جمع خبرنگاران به برگزاری رویداد تانا (توسعه‌ و ارتقای زیست بوم نوآوری استان‌) در این پارک اشاره کرد و افزود: بر اساس طرح تانا، پارک‌های علم و فناوری با پیاده سازی طرح نظام ایده‌ها و نیازها (نان) مطابق با فرآیندهای تعریف شده، صاحبان ایده و فناوران را با نیازهای شرکتها مرتبط می سازند‌.
وی ماموریت پارک دانشگاه کاشان را در زمینه‌های صنایع کاشان از جمله فرش، گلاب و اسانس و گیاهان دارویی، معماری و صنایع دستی، نجوم و گردشگری آسمان،  صنایع خلاق و فناوریهای نرم عنوان کرد و افزود: مجموعه های جدیدی در این پارک مستقر شده اند تا با استفاده از دانش و فناوری نوین بتوانند توسعه زیست بوم نشانهای تاریخی  این منطقه را رقم بزنند.
وی خاطر نشان کرد: سعی بر این است تا با ایجاد این نمایشگاه و رویداد تانا حلقه واسطی برای انجام پروژه های عرضه محور و تقاضا محور باشیم و فرآیند ایده تا پدیده  را شتاب بخشیم.
وی به افتتاح مرکز پیش رشد سفیدشهر، افتتاح پردیس خرم برگزاری دوره توانمندسازی نیروی انسانی برای شرکت خودروسازی سایپا و افتتاح کارگاه های زری بافی و فرش بافی با سفارش خارجی در این رویداد تانا اشاره کرد وافزود: طی برنامه ریزی های انجام شده مرکز نوآوری و شکوفایی شهرداری کاشان نیز افتتاح  می شود تا بتوان مسایل شهری را با استفاده از شرکتهای فناور بومی مرتفع ساخت.
دکتر فرجی از استقلال پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان خبر داد و افزود: مراسم رونمایی از این رویداد مهم روز سه شنبه 13 دی ماه با حضور دکتر خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم،تحقیقات و فناوری برگزار می شود.
رویداد تانا (توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها) به همراه نمایشگاه محصولات فناورانه تا 13 دی ماه جاری در محل پارک علم و فناوری ادامه دارد.

کلید واژه ها: رویداد تانا دانشگاه کاشان پارک علم و فناوری


( ۳ )

نظر شما :