در پیام رئیس دانشگاه کاشان به مناسبت هفته دفاع مقدس عنوان شد؛

دفاع مقدس زمینه‌ساز فرهنگ مقدس جهاد شد

۰۲ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۶ کد : ۲۰۶۱۷ اخبار دانشگاه پیام ریاست دانشگاه
تعداد بازدید:۶۲۱

بسمه تعالی
«جنگ هشت ساله، این ملت را آبدیده، شجاع و متّکی به نفس کرد. نام این ملت را بلند کرد.»
رهبر معظم انقلاب (دامت برکاته)

پایان شهریور ماه بازتاب خاطرات هشت سال حماسه و دفاع مردم عزیز ایران در مقابل دنیای کفر و استکبار است. مردمی که مقاوم‌تر از کوه، سرافرازانه و با تمام دارایی خود در مقابل دشمنان ایستادند و عزت و سربلندی را برای کشورشان به ارمغان آوردند.
دفاع مقدس زمینه‌ساز فرهنگ مقدس جهاد شد، جهادی که امروز نشانه‌هایش را در همه عرصه‌ها و زمینه‌های موردنیاز جمهوری اسلامی ایران می‌بینیم. اگر امروز جوانان و دانشجویان ما در عرصه‌های دشوار علمی پیشتاز هستند، اگر در ساخت تجهیزات نظامی جز قدرت‌های بزرگ منطقه و جهان هستیم و اگر پزشکان و پرستاران ما در صفوف مقدم درمان هستند، این همه، ثمره‌ی فرهنگ دفاع مقدس است که به برکت خون جوانان شهید به دست آمده است.  
و چه زیباست این همزمانی ایام هفته دفاع مقدس با آغازین روزهای سال تحصیلی جدید که به دانشجویان میراث بزرگ جهاد را یادآوری کرده و خاطرنشان می‌سازد که گردنه‌های دشوار علم و دانش را بپیمایند تا میراث شهیدان را که استقلال، عزت و آزادگی است حفظ نمایند.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا، فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را به محضر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، ملت شهیدپرور ایران بویژه خانواده معظم شهدا تبریک عرض می‌کنم و از خداوند متعال توفیق ادامه راه شهیدان والامقام هشت سال دفاع مقدس را خواستارم.

دکتر عباس کتابی
رئیس دانشگاه کاشان

کلید واژه ها: هفته دفاع مقدس دانشگاه کاشان پیام رئیس دانشگاه جهاد


( ۲ )

نظر شما :