پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران گرایش مهندسی و مدیریت منابع آب دانشگاه کاشان

۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۴ کد : ۲۰۴۳۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۲۱۸

رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه کاشان از پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران گرایش مهندسی و مدیریت منابع آب این دانشگاه خبر داد.

دکتر ابراهیم نعمتی لای با بیان اینکه افزایش فزاینده نیاز‌های آبی در بخش‌های مختلف کشاورزی، شرب و صنعت و از طرف دیگر نوسانات و تغییرات اقلیمی که منتج به کاهش منابع آب تجدیدپذیر شده باعث محدودیت‌های جدی در اعمال شیوه‌های متعارف و سنتی مدیریت منابع آب شده است، افزود: لذا با تصویب و ایجاد گرایش مهندسی و مدیریت منابع آب در مقاطع تحصیلات تکمیلی، اهداف برنامه‌ریزی، بهره برداری بهینه و مدیریت منابع آب مشتمل بر آبهای سطحی و زیرزمینی و انواع سازه‌های آبی از جمله سدها، شبکه‌های آبیاری، ایستگاه‌های پمپاژ، چاه‌های آب، شبکه‌های آبرسانی شهری و نظایر آن دنبال می شود.

وی خاطر نشان کرد: مدیریت توامان عرضه و تقاضای آب، استفاده از آبهای نامتعارف از جمله آبهای شور و پساب‌های تصفیه شده و رویکرد سازگاری با کم آبی از جمله محورهای جدیدی است که در طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه کاشان اظهار امیدواری کرد: با تربیت دانش آموختگان ساعی در رشته مهندسی و مدیریت منابع آب، گام موثری در مدیریت و استفاده بهینه صنعت آب برداشته شود.

دانشکده مهندسی  دانشگاه کاشان در پنج گروه آموزشی: مهندسی شیمی، مهندسی معدن، مهندسی عمران، مهندسی مواد و متالورژی و مهندسی صنایع مشغول به فعالیت می باشد. در این میان گروه مهندسی شیمی و معدن در تمامی مقاطع تحصیلی، گروه­های مهندسی عمران و مهندسی مواد و متالورژی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و گروه مهندسی صنایع در مقطع کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند.

کلید واژه ها: دانشکده مهندسی رشته مهندسی عمران مهندسی و مدیریت منابع آب دانشگاه کاشان


( ۱۴ )

نظر شما :