سفیر ایران در برزیل: اقتصاد دانش بنیان زیربنای تعاملات دو کشور ایران و برزیل است

۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۱۵ کد : ۲۰۴۱۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۰۴

سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل گفت: اقتصاد دانش بنیان و روابط تجاری زیربنای تعاملات دو کشور ایران و برزیل است.

دکتر حسین قریبی در جمع شرکتهای دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان که به صورت برخط برگزار شد ، همکاری شرکتهای دانش بنیان را برای توسعه اقتصادی هر دو کشور مهم دانست و افزود:  برزیل با توجه به شرایط جغرافیایی و وسعت سرزمینی یکی از بزرگترین تولید و صادرکنندگان محصولات کشاورزی است.

وی  سویا، گوشت گوساله،  قهوه، ذرت و پنبه  را مهمترین محصولات صادراتی کشاورزی برزیل عنوان کرد و اظهار داشت: همچنین در بخش کشاورزی هر دو کشور از ظرفیت بسیار خوبی برای تبادل فناوری‌های نوین و انتقال تجربه برخوردارند.

سفیر ایران در برزیل فعالیت‌های شرکت های دانش بنیان دانشگاه کاشان در زمینه های مختلف اسانس، گیاهان دارویی، انیمیشن، انرژی، و کنترل آلودگی هوا و غیره را مثبت ارزیابی کرد و افزود:  تعاملات با دیگر کشورها و انتقال تجربیات نقش مهمی در توسعه تولید و محصولات دارد.

دکتر قریبی  از اعلام آمادگی کشور برزیل برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشور ایران خبر داد و خاطر نشان کرد: کشور برزیل از محصولات دانش بنیان تا آنجایی که بتواند حمایت می کند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان و شرکت های مستقر در این پارک نیز در این نشست مجازی، گزارشی از فعالیت های حوزه مربوطه خود را ارائه کردند.

در پایان سفیر برزیل در ایران از ارایه مختصر و عمیق شرکت‌ها تشکر کردند و راهکارهایی  برای همکاری های متقابل ارایه و افرادی رو‌ متناسب با محصولات هر شرکت معرفی کردند.

کلید واژه ها: سفیر برزیل برزیل سازمان فضایی ایران دانشگاه کاشان سفیر ایران در برزیل


( ۱ )

نظر شما :