برگزاری اولین نشست شورای سیاست گذاری پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان

۱۵ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۵ کد : ۲۰۳۲۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۳۹

اولین نشست شورای سیاست گذاری پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان با حضور دکتر شریف زارعی، فرماندار  شهرستان کاشان، روسای دانشگاه کاشان و دانشگاه آزاد اسلامی، نماینده  رئیس دانشگاه علوم پزشکی و سایر اعضای  شورای سیاست گذاری پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان به میزبانی  دکتر فرجی، رئیس پارک علم و فناوری در تاریخ 1401/04/15 برگزار شد.


در این نشست ابتدا رئیس پارک به تبیین وضعیت فعلی پارک، معرفی واحدهای مستقر در پارک، موانع عبور کرده در انفکاک از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و معضلات و مشکلات جاری و پیش روی پارک اشاره کرد.

محمدشریف زارعی  فرماندار ویژه کاشان هم در این نشست، گفت: کاشان تنها شهرستان دارای پارک علم و فناوری است و در واقع یکی از موفقیت های بزرگ کاشان استقرار و مستقل شدن پارک علم و فناوری در این شهرستان است.

وی در ادامه افزود: امروز آنچه واضح و روشن است دنیا و اقتصاد آینده، بر محور علم و دانش می‌چرخد و اگر بخواهیم به یک قدرت بزرگ در جهان تبدیل شویم حتما علم و دانش و تولید بر مبنای آن یکی از محورهای اصلی خواهد بود.

فرماندار ویژه کاشان در خصوص اهمیت تولید دانش بنیان اضافه کرد: در بحث قدرت جهانی مولفه هایی دیگری در دنیا مانند بحث های نظامی وجود دارد اما مولفه علمی و تولید بر مبنای علم حتما جزو اولین های قدرت در دنیا خواهد بود.

زارعی در خصوص پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی بیان داشت: در پارک علم و فناوری کاشان ۳۵ واحد مستقر است که ۲۰ مورد آن مجوز دانش بنیان دارند و در صورتی که تعداد این شرکت‌ها افزایش پیدا کند باید نقش آنها در اقتصاد شهرستان مورد بررسی قرار بگیرد.

وی یکی از موضوعات اصلی شهرستان را ایجاد تولید، زنجیره تولید و ایجاد یک محصول دانش بنیان دانست و تصریح کرد: کاشان ظرفیت تولید دانش بنیان را دارد، اما از گذشته سرمایه گذاری ها بر مبنای سنتی صورت گرفته و تولیدات مبنای دانش بنیان نداشته است.

فرماندار ویژه شهرستان کاشان ادامه داد: سرمایه‌گذاران بسیاری در شهرستان داریم که به دنبال سرمایه گذاری در بخش های مختلف هستند که متاسفانه این افراد هم هنوز مسیر سنتی را در پیش می گیرند که لازم است نقشه راهی برای هدفمند نمودن سرمایه گذاری در شهرستان برای تولید دانش بنیان پیاده شود تا در آینده به این نقطه برسیم بخش مهمی از اقتصاد این شهر از محل تولیدات دانش بنیان باشد.

زارعی در خصوص جایگاه صنعتی شهرستان بیان کرد: کاشان دومین شهرستان صنعتی در استان اصفهان است که بخش قابل توجهی از صنایع در مسیر خود حرکت می کنند، تولید کننده و سرمایه گذار آشنایی کافی با محصولات دانش بنیان ندارد که تغییر این نگرش باید با جدیت صورت بگیرد.

فرماندار ویژه کاشان در خصوص لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان اظهارداشت: در بحث دانش بنیان با حمایت هایی که صورت می گیرد آینده روشنی در پیش رو داریم و امیدواریم چشم انداز خوبی ترسیم شده و تعداد شرکت های دانش بنیان شهرستان افزایش پیدا کند و کاشان بتواند شهر اول در اجرای فرمان مقام معظم رهبری باشد.

سپس  دکتر کتابی رییس دانشگاه کاشان هدف از برگزاری جلسه را هم‌افزایی و ریل‌گذاری و تسهیل و مانع‌زدایی فعالیت‌های دانش بنیان شهر اعلام نموده و با اعلام هدف اشتغال و تولید به عنوان رسالت پارک باور و نگاه بلند مدت به تصمیمات و  اقدامات پارک را از مسائل مهم حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی ذکر کرد.

سپس دکتر عرب زاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان،  دکتر حیدری معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، مهندس علوانی رییس دانشکده فنی و حرفه ای کاشان و دکتر ایرانی معاون فناوری و اقتصادی دانشگاه کاشان ضمن حمایت از استقلال پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان، آمادگی خود را برای تعاملات بیشتر اقدامات یکپارچه و هم‌افزایی زیست بوم فناورانه و نوآورانه کاشان اعلام نمودند.

در این نشست اعضای شورای سیاست گذاری پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان انتخاب شدند:


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان شورا سیاستگذاری


نظر شما :