در راستای تحقق بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد و بهای تمام شده انجام گرفت؛

پیاده‌سازی مدل توزیع بودجه بین دانشکده‌ها و معاونت‌ها

۰۶ تیر ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۲ کد : ۲۰۲۷۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۴۴

مدیر مطالعات راهبردی، برنامه و بودجه دانشگاه کاشان از پیاده سازی مدل توزیع بودجه بین دانشکده ها و معاونت های این دانشگاه برای نخستین بار خبر داد.
دکتر مهدی محمدزاده افزود: در راستای تحقق بند الف تبصره 19 قانون بودجه 1400 و در راستای تحقق مفاد ماده 83 برنامه دوم راهبردی(1398-1402) دانشگاه، موضوع الگوی تخصیص بودجه بین مراکز فعالیت و اتصال برنامه به بودجه،  مدل توزیع بودجه سال 1401 در هیات رئیسه و شورای دانشگاه تصویب و طی تفاهم نامه ای به مراکز فعالیت دانشگاه شامل دانشکده ها و معاونت ها ابلاغ گردید.
وی با بیان اینکه ضوابط اجرایی توزیع بودجه نیز در هیات رئیسه و شورای دانشگاه طرح و تصویب گردیده است، خاطر نشان کرد: مطابق تفاهم نامه مذکور، بودجه دانشگاه در قالب سه بخش شامل اعتبارات پایه، جاری و برنامه ای به مراکز فعالیت ابلاغ شده است.
مدیر مطالعات راهبردی، برنامه و بودجه دانشگاه کاشان گفت: مطابق ضوابط اجرایی توزیع بودجه در سال 1401 کلیه مراکز فعالیت تا سقف اعتبارات و به میزان تخصیص صادر شده قادر به هزینه کرد اعتبارات می باشند و هرگونه تعهد قبل از تخصیص اعتبار و یا مازاد بر اعتبارات مرکز ممنوع می باشد.
لازم به یادآوری است که از ابتدای سال 1401 مراکز فعالیت دانشگاه مورد بازبینی اساسی قرار گرفت. مطابق بازنگری صورت گرفته مراکز فعالیت در دانشکده ها تا سطح گروه و در معاونت ها تا پایین ترین سطح سازمانی تعریف شده است و از ابتدای امسال عاملین و کارشناسان مالی نسبت به ثبت سند بر اساس مراکز فعالیت جدید فعالیت می نمایند.

کلید واژه ها: بودجه ریزی دانشگاه کاشان


( ۲ )

نظر شما :