نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان: توفیق خدای متعال، نخستین و مهمترین عامل موفقیت انسان است

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۸:۲۷ کد : ۲۰۰۴۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۶۷

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: یکی از عوامل تاثیرگذار در موفقیت انسان، توفیق خدای متعال است.
حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در مراسم تجلیل از اساتید نمونه آموزشی و ارتقاء یافته دانشگاه کاشان، با اشاره به اینکه بایستی این توفیق الهی را جدی بگیریم، اما چگونه توفیق را کسب کنیم؟ افزود: یکی از اسباب کسب توفیق، پیوند با شهداست که می توانند مددکار شما باشند.
وی خاطر نشان کرد: اگر خواهر و برادر دانشجو و استاد می خواهند توفیق بیشتری کسب کنند باید با ملکوت و شهدا پیوند برقرار کنند و هم پیمان شوند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، نقش والدین و همسران را دیگر عوامل موفقیت انسان عنوان کرد و اظهار داشت: هر درجه ای  و  مقامی که کسب کرده اید اصل و ریشه آن والدین شما هستند که باید قدردان زحمات آنها باشید.
وی زحمات و تلاش استادان و معلمان را از دیگر عوامل موفق افراد دانست و اظهار داشت:  تلاش فردی  و همت عالی از دلایل و عوامل موفقیت است  و نقش اساتید خود را در مراحل توفیق فراموش نکنید و از یاد نبرید.

حجت الاسلام حسینی  مطالعه روزانه نهج البلاغه در دانشگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: تنها با مطالعه روزی ۵ دقیقه از نهج البلاغه دانشجویان و اساتید می‌توانند پس از حدود سه سال این کتاب ارزشمند را حفظ کنند.
امام جمعه کاشان برنامه ریزی آموزشی را مورد تاکید قرار داد و افزود: دانشجو وقتی می خواهد درس بخواند باید ابتدا پیش مطالعه، سپس مباحثه و بعد رفع اشکال کند.
وی رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی را از  عوامل موفقیت  علمی کشور عنوان کرد و افزود: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و برکت امام و رهبری مقام معظم رهبری، خوشبختانه امروز ایران وضعیت علمی بسیار متعالی در ابعاد علمی و بین المللی دارد.

فعالیت های دانشگاه کاشان بر اساس آمایش سرزمین انجام می شود

رئیس دانشگاه کاشان هم در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه کاشان رئوس برنامه های خود را بر اساس آمایش سرزمین برنامه ریزی کرده است، افزود: دانشگاه کاشان متناسب با پتانسیل های منطقه کاشان، پژوهشکده ها و دانشکده های  مرتبطی را ایجاد کرده است و سعی دارد تا فعالیت های خود را مبتنی بر ظرفیت ها، نیازها  و آمایش سرزمین پیش ببرد.
دکتر عباس کتابی بازنگری رشته های درسی را از برنامه های این دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: سعی داریم تا دروس مهارتی را به برنامه درسی دانشجویان کارشناسی اضافه نماییم.
وی خاطر نشان کرد: علاوه براین بدنبال ایجاد گرایشهای حرفه ای و مهارتی در دوره کارشناسی هستیم تا دانشجویانی که میخواهند پس از دانش آموختگی مشغول به کار در جامعه و صنعت شوند، توانایی و تجربه لازم را کسب کرده باشند. 

 دکتر کتابی تاکید کرد: از آنجا که براساس سند چشم انداز  دانشگاه،  باید در افق ۱۴۰۴ در ردیف ۵ دانشگاه جامع برتر کشور قرار گیرد، نقشه راه و برنامه عملیاتی تدوین خواهد شد.
رئیس دانشگاه کاشان، نوآوری، کارآفرینی و مردم محوری را از اهداف اصلی  دانشگاه  برشمرد.
وی به حضور فعال خیرین در دانشگاه اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت خیرین و واقفین بتوان مشکل کمبود فضای خوابگاه و سلف سرویس دانشجویان را حل کرد.
دکتر کتابی برگزاری این مراسم را به پاس تکریم اساتید و تکریم علم و عالم عنوان کرد و افزود: استادان دانشگاه کاشان در ایام کرونا نیز فعالیت های آموزشی خود بطور کامل و با زحمتی بیش از قبل ادامه و از هیچ کوششی دریغ نکردند که باید این زحمات آنها پاس داشته شود.
رئیس دانشگاه کاشان توجه به نیازهای مادی و معنوی اساتید را مورد تاکید قرار داد و افزود: استادان، کارمندان و دانشجویان سرمایه اصلی ما هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.
دکتر کتابی با اشاره به فرمان امسال از سوی مقام معظم رهبری "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" افزود: زیربنای تحقق این فرمان را  آموزش مهارت محور وهدفمند دانست.
 در این مراسم از 60 استاد نمونه آموزشی و ارتقاء یافته سال 1400 دانشگاه کاشان تجلیل شد.


( ۱ )

نظر شما :