سرپرست دانشگاه کاشان: دانشگاه باید اتاق فکر نظام جمهوری اسلامی باشد

۲۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۷ کد : ۱۸۱۸۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۰۹

سرپرست دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه باید اتاق فکر نظام جمهوری اسلامی و منطقه فرهنگی کاشان باشد.

دکتر عباس کتابی در آغاز بکار دوره مدیریتی جدید در جمع برخی کارکنان دانشگاه، دانشگاه ها را محلی برای تربیت و پروش نیروهای فعال و پویا و خلاق عنوان کرد و افزود: فضای دانشگاه باید بانشاط و پویا باشد و از ظرفیت های تمامی کارکنان برای ارتقاء و توسعه دانشگاه استفاده نمائیم.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاهیان باید چالش ها و نیازهای جامعه و منطقه فرهنگی کاشان را بسنجند و در راستای رفع نیازها تلاش نمایند و طرح ارائه دهند.

وی ارتقاء رفتار اجتماعی و فرهنگی کارکنان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: دانشگاه باید در راستای چارچوب اهداف نظام جمهوری اسلامی حرکت کند.

سرپرست دانشگاه کاشان توانمندی و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی را از شاخص ها و ویژگیهای مدیران  این دوره عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در دولت جدید با روی کارآمدن رئیس جمهور و وزیر علوم توانمند و فعال، انقلابی، عرصه خدمت رسانی برای مردم و جامعه فراهم شده است.

دکتر کتابی به ظرفیت ها و پتانسیل های خوب دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: اگر دانشگاه می خواهد موفق باشد باید از همه ظرفیت ها استفاده شود و محیط دانشگاه باید حرفه ای و کارآ باشد و از سیاسی کاری و حزبی به دور باشد.

سرپرست دانشگاه کاشان پیروی از منویات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب را ملاک موفقیت در امور دانست و افزود: طبق دستورات ایشان دانشگاه باید انقلابی باشد و سعی شود فضای گفتمان را برای جوانان انقلابی در دانشگاه فراهم کرد.

وی درگیر شدن با مسایل کشور را از دیگر تاکیدات رهبر برای دانشگاه ها عنوان کرد و افزود: دانشگاه نباید خود را از مسایل کشور مردم و جامعه  منفک و جدا کند بلکه باید ساز و کارهایی را برای حل مسایل و مقابله با تحریم ها و دیپلماسی علمی ارائه دهد.

دکتر کتابی با بیان اینکه تقویت فرهنگی و اخلاقی و هویت دانشگاه و تحول مستمر و دائمی در محیط دانشگاه از دیگر ملزومات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای دانشگاه هاست خاطر نشان کرد: دانشگاه باید محیط خلاق، پویا و نوآور و در حال یادگیری باشد.

وی پژوهش محوری، ماموریت گرایی و ارتقاء مهارت دانشجویان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: دانشگاه با پذیرفتن انتقادها، باید محلی برای افزایش امید و نشاط و شادابی و تجارب آرا و افکار و اندیشه فکری مجموعه کارکنان دانشگاه باشد.

 


( ۶ )

نظر شما :