بازنشستگان سرمایه انسانی هر سازمانی هستند

۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۱:۵۳ کد : ۱۸۰۴۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۰۱

رئیس دانشگاه کاشان گفت: بازنشستگان سرمایه انسانی هر سازمان هستند و  باید از اندوخته ها و تجربیات این افراد برای ارتقاء سازمان استفاده کرد.

دکتر عباس زراعت در مراسم تجلیل از بازنشستگان دانشگاه کاشان افزود: تکریم بازنشستگان به عنوان سرمایه های اجتماعی وظیفه ای همگانی است و زحمات این افراد را نباید هیچ وقت فراموش کرد.

وی دوران بازنشستگی را فرصت مغتنمی برای جبران لحظه ها و پرداختن به امور عقب افتاده عنوان کرد و اظهار داشت: پرداختن به کارهای خیر لذت بخش است و بازنشستگان بایداز این فرصت استفاده کرده و از جمله  به کارهای عام المنفعه و خیر بپردازند.

وی تعامل، همکاری و تعریف  کارهای جمعی در دوران بازنشستگی را مورد تاکید قرار داد و افزود: مکان کانون بازنشستگان  که در خانه عطارها ایجاد شده است محلی برای تجمع افراد بازنشسته و استفاده از تجربیات و ارائه راهکارهایی بریا حل مشکلات و مسایل درون دانشگاه و جامعه می تواند باشد.

رییس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه در یک  سازمان دیدگاه انسانی باید به دید سازمانی حاکم و ارجحیت داشته باشد خاطر نشان کرد:  باید کارکنان دانشگاه به مسایل انسانی و اخلاقی بیشتر توجه داشته باشند و این حدیث شریف  که "هر چه را برای خود می پسندند برای دیگران هم بپسند"  را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم .

مدیر منابع انسانی و پشتیبانی دانشگاه کاشان هم دوره بازنشستگی را دوره طلایی برای کارکنان دانست و افزود: باید از این دوران نهایت استفاده و بهره را برد و از تجربیات و کوله باری از اندوخته این افراد برای ارتقاء سازمان استفاده نمود.
حمید رضا پیوندی،  برنامه ریزی  در  دوران بازنشستگی را مورد تاکید قرار داد و  اظهار داشت: چگونگی استفاده از این ایام و اصلاح سبک نگرش دوران بازنشستگی اهمیت فراوانی دارد .
وی با بیان اینکه بازنشستگان را هیچ وقت نباید فراموش کرد، بلکه همواره باید زحمات این عزیزان را مورد تقدیر و توجه قرار داد، افزود: بازنشستگان سرمایه معنوی کشور هستند که باید از تجربیات این عزیزان استفاده شود.
وی اظهار امیدواری کرد: تا محل کانون بازنشستگان مامنی برای تعامل و همکاری هر چه بیشتر افراد بازنشسته با دانشگاه باشد.

 در پایان این مراسم از کارکنان بازنشسته این دانشگاه طی یکسال اخیر  تجلیل شد.


نظر شما :