شهردار کاشان: مدیریت شهری نیازمند بهره‌گیری از توان علمی دانشگاهیان است

۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۱ کد : ۱۷۷۴۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۲۵

شهردار کاشان گفت: مدیریت شهری و حل مسایل و نیازهای جامعه و شهر به استفاده از پتانسیل‌های دانشگاه و توان علمی اعضای هیات علمی دانشگاهیان نیازمند است.

دکتر سعید ابریشمی راد در مراسم افتتاح فرهنگسرای دانش از همکاری دانشگاه کاشان در ایجاد این فرهنگسرا قدردانی کرد و افزود:  خانه رضوی ها که در دوره قبلی مدیریت شهری، بخشی آن  تملک شده بود و با کاربری  اقامت سرا در دست بررسی بود،  با همفکری معتمدین محلی قرار شد  تا این مجموعه به مجموعه فرهنگی تبدیل شود
وی با بیان اینکه برای ایجاد یک برنامه استراتژیک و توسعه شهری  اسفاده ازظرفیت ها و  پتانسیل های هر منطقه  مورد نیاز است، اظهار داشت:  دانشگاه  کاشان، دانشگاهیان  و نخبگان از پتانسیل های مهم در زمینه توسعه اند.

وی از دانشگاه کاشان و افتخارات و برتری های  علمی آن  به عنوان یکی از مهمترین  نقاط عتف و مهم این شهر یاد کرد و افزود: تشکیل  میز آینده پژوهی  و تدوین افق‌های توسعه کاشان با محوریت دانشگاه کاشان یکی از اقدام‌های مثبت این دانشگاه کاشان برای حل مسایل و نیازهای شهر است.

شهردار کاشان با بیان اینکه در تولید علم پیشرو هستیم  ولی در بهره گیری از علوم و فناوری و تکنولوژی های نوین عقب هستیم و در عمل، دانش آکادمیک کمتر به عرصه اجرا آمده است، تاکید کرد: اگر قرار است این مجموعه های آکادمیک توسعه و ارتقاء یابد و دانش به خدمت توسعه شهر گرفته شود و با فناوری های روز دنیا هماهنگ باشد،  باید  با کمک دانشگاهیان، این مبانی علمی، کاربردی شود.
دکتر ابریشمی راد یکی از مسایل مهم این شهر را  فعالیتهای محیط زیست  که متضمن توسعه پایدار است عنوان کرد و افزود: مطالعات توسعه پایدار در زمینه های آب هوا و خاک انجام شده است و امید است بتوانیم در این حوزه هم طرح هایی در راستای کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست داشته باشیم.

شهردار منطقه یک شهرداری کاشان هزینه اجرای این فرهنگسرا را  که در قالب احیای خانه تاریخی رضوی‌ها  اجرا شده ، ازبخش تملک تا بهره برداری حدود 37 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این فرهنگسرا در مساحت 1060 و زیربنای 750  متر مربع در دو طبقه ایجاد شده است.

مهندس ساروقیان اظهار امیدواری کرد:  این فرهنگسرا سنگ بنایی  برای تکمیل زیرساخت های فرهنگی منطقه تاریخی کاشان باشد  و این مکان های فرهنگی در سطح شهر ارتقاء یابد.


نظر شما :