صعود ۱۲ پله‌ای دانشگاه کاشان بر اساس رتبه‌بندی لایدن ۲۰۲۱

۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۳ کد : ۱۷۷۳۲ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۹۳

معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان از ارتقاء و صعود 12 پله‌ای این دانشگاه بر اساس آخرین رتبه‌بندی بین‌المللی لایدن 2021 خبر داد.
دکتر مجید منعم زاده با بیان اینکه در رتبه‌بندی سال جاری لایدن، ۳۶ دانشگاه از ایران در جمع ۱۲۲۵ دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند، افزود: بر این اساس دانشگاه کاشان رتبه 780 جهانی و 19 در میان دانشگاه‌های  کشور و رتبه 8 در میان دانشگاه‌های جامع وزارت علوم را کسب کرد.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان در شاخص استنادهای دریافتی به ازای هر پژوهش (کیفیت پژوهش)، در جایگاه 358 جهان و رتبه اول در میان دانشگاه‌های جامع کشور قرار گرفت.
دکتر منعم‌زاده  با بیان اینکه لایدن یکی از نظام‌های معتبر ارزیابی دانشگاهی است که هر ساله دانشگاه‌های برتر دنیا را بر اساس شاخص‌های معتبر علم‌سنجی مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌دهد، اظهار داشت: در سال ۲۰۲۱، دانشگاه‌های دنیا در ۲۰ شاخص در قالب ۴ معیار کلی مرجعیت علمی، دیپلماسی علمی، دسترسی آزاد به انتشارات و تنوع جنسیتی در لایدن مورد رتبه‌بندی قرار گرفتند.
دکتر منعم زاده تصریح کرد: نظام رتبه‌بندی لایدن بر خلاف سایر نظام‌های رتبه‌بندی موجود در سطح دنیا، برای دانشگاه‌های حاضر در نظام خود رتبه‌ای واحد محاسبه نمی‌کند بلکه دانشگاه‌ها در کلیه معیارها و شاخص‌های موجود در نظام لایدن مورد رتبه‌بندی قرار می گیرند. از این رو، یکی از ویژگی‌های رتبه‌بندی لایدن این است که لایدن به دانشگاه‌های حاضر در رتبه بندی خود، رتبه کل که برگرفته از تاثیر کلیه شاخص ها و وزن‌های مرتبط با آنها است، اختصاص نمی‌دهد بلکه، لایدن برای کلیه دانشگاه‌ها در این شاخص‌ها نمرات و رتبه‌ها را جداگانه محاسبه و منتشر می‌کند.

کلید واژه ها: نظام رتبه بندی لایدن دانشگاه کاشان نظام های رتبه بندی ارتقاء دانشگاه ها در تراز بین الملل


( ۵ )

نظر شما :