هوش مصنوعی نقش مهمی در تحول علوم و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۲۷ کد : ۱۷۵۷۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۰۷

رییس دانشگاه کاشان گفت: هوش مصنوعی نقش مهمی در حیات بشر، تحول علوم و کاهش آسیب های اجتماعی  دارد.

دکتر عباس زراعت در پنجمین کنفرانس بین‌المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصاویر که  به صورت مجازی در  برگزار شد، نقش هوش مصنوعی در علوم مختلف از جمله علوم انسانی  و جرم شناسی  را حایز اهمیت دانست و افزود: امروزه گسترش بانک‌های اطلاعاتی و پردازش آن‌ها نقش مهمی در کشف الگوهای جرم برای سازمان‌های پلیسی- امنیتی ایفا می‌کند.

وی اظهار کرد: در این میان روش‌های داده‌کاوی و پردازش‌های هوش مصنوعی ابزار قدرتمند و در عین حال کم‌هزینه‌ای برای کشف الگو و استخراج دانش از پایگاه داده در راستای فرایند تصمیم‌گیری برای پیشگیر‌ی و کنترل جرایم است.

وی با اشاره به اینکه این علم ارتباط تنگاتنگی با علوم جناحی دارد خاطر نشان کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته با استفاده از صنعت هوش مصنوعی  توانسته اند علاوه بر کاهش هزینه‌ها، در  شناسایی مجرمان، کشف جرم، بازشناسی صحنه جرم، چهره پردازی و اثر انگشت و خط شناسی نیزنقش آفرینی کرده است .

دکتر زراعت اظهار امیدواری کرد: این کنفرانس علمی با ارائه تجربیات و تبادلات علمی متخصصان و پژوهشگران و با استفاده از آخرین یافته های علمی بتواند نقش مهمی در  زمینه‌ ارتقای دانش  مرتبط با هوش مصنوعی ، بازشناسی الگو و تحلیل تصاویر داشته باشد.

هوش مصنوعی Artificial intelligence  شاخه‌ای از علوم کامپیوتر است که در آن به ساخت ماشین‌هایی هوشمند پرداخته می‌شود که مانند انسان‌ها عمل می‌کنند و واکنش انجام می‌دهند.یک عامل هوشمند، سیستمی است که با شناخت محیط اطراف خود، شانس موفقیت خود را پس از تحلیل و بررسی افزایش می‌دهد. هوش مصنوعی در آینده‌ای نه چندان دور زندگی بیشتر انسان‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کلید واژه ها: کنفرانس بین المللی کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصاویر دانشگاه کاشان هوش مصنوعی کامپیوتر


( ۲ )

نظر شما :