جامعه دانشگاهی و آموزش و پرورش مدیون مرحوم دکتر مازوچی است

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۲:۲۲ کد : ۱۷۵۷۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۹۵
جامعه دانشگاهی و آموزش و پرورش مدیون مرحوم دکتر مازوچی است

رییس دانشگاه کاشان مرحوم دکتر مازوچی را نمونه ای از مردان مجاهد و رستگار دانست و گفت: جامعه دانشگاهی و آموزش و پرورش مدیون ایثار و رستگاری و مجاهدت مرحوم دکتر مازوچی است.
دکتر عباس زراعت در آیین یادمان مهرورزان بزرگداشت مرحوم دکتر عباس مازوچی در پردیس شهدای دانشگاه کاشان حفظ آبروی مردم  را از لازمه های رستگاری عنوان کرد و اظهار داشت: به فرمایش بزرگان رستگاری در این است که همیشه به فکر قیامت باشیم.
وی با اشاره به اینکه مرحوم مازوچی تمام هم و غمش این بود که کاری را برای آن دنیا انجام دهد  خاطر نشان کرد: مرحوم دکتر مازوچی با اقدامات و فعالیت هایی خیرخواهانه، آثار نیک و ماندگاری را در این دنیا برای مردم ، دانش آموزان و دانشجویان به یادگار گذاشته اند که این معنای رستگاری است.
رییس دانشگاه کاشان افزود: هر دانش آموز و دانشجویی در این مکان هایی که دکتر مازوچی به یادگار گذاشته یک دقیقه درس می خواند اجر و ثوابش به روح مرحوم دکتر مازوچی می رسد .


دکتر مازوچی الگوی زمان است
عضو بنیاد حامیان دانشگاه کاشان هم در این آیین دکتر مازوچی را الگوی زمان نام برد و گفت:زمان گذراست و عمر یک فرصت است، سرمایه عمر از دست می رود، سوگند به عمر به این معناست که از فرصت عمر استفاده کامل ببریم.
دکتر حمیدرضا فهیمی تبار با بیان اینکه دکتر مازوچی می گفت فرصت ندارم، فرصت اندک است و باید از فرصت باقی مانده حداکثر استفاده را ببرم، خاطر نشان کرد: بزرگان توصیه کرده اند با خودتان مهربان باشید و از خودتان فرار نکنید. تعبیر قرآنی این است که به خودتان بپردازید.
وی خوش برخوردی و صمیمیت با نوآشنایان و بیماران را از ویژگی های ممتاز مرحوم دکتر مازوچی عنوان کرد و گفت: تواضع از ویژگی های مرحوم دکتر مازوچی بود و خنده همیشه بر لبهایش نقش بسته بود.
وی با بیان اینکه  در دنیای متمدن امروز وقف و خیریه اهمیت زیادی دارد و این به معنای لذت آدمیان از کنار هم بودن و برای هم بودن و ایثار کردن است، افزود: افراد باید از این گونه افراد الگو و سرمشق بگیرند .
دکتر فهیمی تبار با تاکید بر اینکه قرآن آدمی را به احسان در گفتار توصیه می کند،افزود: آنچه که امروزه در علم، به گفتار درمانی نامگذاری شده است.
وی احسان زبانی  را اولین احسان ذکر کرد و افزود: یکی از مصادیق احسان، عدالت در گفتار است.
عضو بنیاد حامیان دانشگاه کاشان احسان در رفتار را از دیگر نمونه احسان عنوان کرد و اظهار داشت: یعنی با خنده حرف زدن. از صفات پیامبر تبسّم و خوشرویی بوده است.
وی خاطر نشان کرد: احسان مالی و انفاق و کمک به یکدیگر از دیگر مصادیق احسان است. انفاق توصیة موکد قرآنی است.
دکتر فهیمی تبار  خانواده شهدا را نمونه بارزی از ایثار و احسان و مجاهدت دانست و افزود: ما مدیون خانواده شهدا هستیم و باید در برابر رشادت همه صالحان و جانباختگان در راه عدالت با احترام برخورد کنیم.


دکتر مازوچی عاشق خدمت به مردم بود
مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه کاشان هم در این آیین گفت: دکتر مازوچی عاشق خدمت به مردم بود.
علی محمد الماسی با بیان اینکه دکتر مازوچی می گفت فرزندم با اینکه در ناز و نعمت بزرگ شد خودش راه شهادت را انتخاب کرد و چراغ راه دیگران شد، افزود:  دکتر مازوچی به فرهنگ و تعلیم و تربیت بسیار اهمیت می داد و دلش همیشه برای دانش آموزان و دانشجویان می طپید.
وی با بیان اینکه مرحوم مازوچی از محسنین ونیکوکاران بود افزود: باید از بزرگانی همچون مرحوم مازوچی الگو گیریم تا فرهنگ انفاق  در بین جامعه نهادینه شود و کارهایی انجام دهیم که ماندگار و به یادگار گذاشته شود.

 

 


نظر شما :