افتتاح دفتر مهدویت منطقه کاشان در آستانه نیمه شعبان

تعداد بازدید:۱۵۶۳

دفتر مهدویت منطقه کاشان در آستانه نیمه شعبان با حضور حضرت آیت الله سلیمانی  نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان افتتاح شد.

 این دفتر با مشارکت دانشگاه کاشان در منزل واگذارشده از سوی  یکی از اساتید این دانشگاه آغاز به کار کرده و قرار است پس از  اتمام پروژه مرکز تحقیقات علوم قرآن و حدیث دانشگاه کاشان به این  ساختمان نقل مکان کند.

رییس دانشگاه کاشان در  مراسم  تاسیس دفتر مهدویت در منطقه کاشان ، یکی از  رسالت های جامعه دانشگاهی کشور را اهتمام  برای ارتقاء فرهنگ مهدویت عنوان کرد و گفت: امیدواریم با  بهره برداری از مرکز تحقیقات علوم  قرآن و حدیث در دانشگاه کاشان این مرکز مهدویت به دانشگاه کاشان منتقل شود و محمل و بستر مناسبی برای  انجام مطالعات علمی در این حوزه فراهم گردد..
دکتر عباس زراعت  مهدویت را مساله اهل دل دانست و افزود: در جامعه علمی باید مهدویت را به صورت  علمی  معرفی نماییم 
وی از راه اندازی کتابخانه تخصصی مهدویت تخصصی خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به ایجاد رشته دکترای نهج البلاغه  و سایرشته های مرتبط  در دانشگاه کاشان ، باید سعی شود تا فرهنگ مهدویت در منطقه فراگیر شود.
دکتر زراعت به تشکیل جلسات و کارگاههای  مختلف  در این حوزه  برای دانشجویان، کارمندان و اساتید  اشاره کرد و افزود: این وظیفه آموزش عالی است که مهدویت را برای عموم و به ویژه  نسل جوان تبیین کنند.
وی زمینه‌سازی آموزشی برای ظهور مهدی موعود (عج) را مهم‌ترین وظیفه اساتید و دانشگاهیان عنوان کرد و گفت: با معرفی الگوی علمی می توان برای ظهور مصلح زمینه‌سازی کرد.

انعکاس خبر در:

وزارت علوم

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری صدا و سیما


( ۲ )

نظر شما :