گردهمایی دانش آموختگان رشته علوم اجتماعی دانشگاه کاشان برگزار شد

۱۷ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۸:۰۵ کد : ۱۶۸۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۹۰
گردهمایی دانش آموختگان رشته علوم اجتماعی دانشگاه کاشان با حضور رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان و جمعی از اساتید و دانشجویان در دانشگاه کاشان برگزار شد.

گردهمایی دانش آموختگان رشته علوم اجتماعی دانشگاه کاشان با حضور رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان و جمعی از اساتید و دانشجویان در دانشگاه کاشان برگزار شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این مراسم تشکیل شرکت های تعاونی را گامی در راستای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی دانست و گفت: تعاونی هایی که با مشارکت افراد متخصص و تحصیلکرده و جوان تشکیل می شود موفق تر بوده و بهره وری بیشتری دارد.

محمد باغبانی، با اشاره به اینکه اقتصاد کشور به سه دسته تعاونی، دولتی و خصوصی تشکیل می شود اظهار داشت: طبق اصل 44 قانون اساسی بایستی تا پایان برنامه پنجم 25 درصد از اقتصاد کشور تعاونی شود.

 وی افزود: هفت نفر از تحصیکرده های دانشگاهی در یک رشته تحصیلی می توانند یک تعاونی را تشکیل داده و در ازای 30 درصد سهم آورده، دولت نیز برای ادامه فعالیت تسهیلاتی را در قالب بنگاههای زوده بازده و وام های اشتغال زایی ارائه می دهد.

مدیر گروه علوم اجتماعی دانشگاه کاشان، نیز در این مراسم به موفقیت های گروه علوم اجتماعی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشجویان این گروه موفق و به لحاظ افت تحصیلی در ردیف آخر قرار داد.

دکتر محسن نیازی، پژوهش را لازمه موفقیت در تحصیل دانست و یادآورشد: با پژوهش می توان زمینه ی توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کرد.

وی، از انتشار مجله علمی – پژوهشی جامعه شناسی این دانشگاه خبر داد و خاطر نشان کرد: نخستین شماره این مجله در مرحله چاپ است و مقالات علمی جامعه شناسان در این مجله ارائه شده است.

مدیر گروه علوم اجتماعی دانشگاه کاشان، با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان رشته جامعه شناسی می توانند مشکلات و مسایل زیادی را در جامعه برطرف سازند از مسئولان خواست تا این رشته را بیشتر اهمیت دهند.

رییس مرکز کارآفرینی دانشگاه کاشان نیز با اشاره به اینکه ایران به عنوان علمدار نهضت جدید فکری در دنیاست گفت: جامعه دانشگاهی و دانشجویان برای رسیدن به اهداف متعالی بیش از این تلاش کنند.

دکتر علیرضا فرجی افزود: دانش آموختگان سازندگان ایرانی اسلامی هستند که نقش مهمی در توسعه و آبادنی کشور می توانند ایفا کنند.

در این مراسم محمد عقیقی دانشجوی مقطع دکترای رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران نیز مطالبی را در خصوص کارآیی اثر بخش فعالیت های کارآفرینی ارائه داد.

در این مراسم با حضور رییس دانشکده علوم انسانی و جمعی از استادان، انجمن دانش آموختگان دانشگاه کاشان گشایش یافت.


( ۲ )

نظر شما :