معاون آموزشی وزارت علوم: تبدیل علم به ثروت از اهداف وزارت علوم است

۱۵ بهمن ۱۳۹۰ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۶۷۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۵۹

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تبدیل علم به ثروت از اهداف  وزارت علوم است.

دکتر حسین نادری‌منش، در نشست شورای دانشگاه کاشان اظهار داشت: با ارتباط هر چه بیشتر با صنعت، باید سعی شود از پتانسیل‌های صنایع بهره گرفت و مقالات دانشجویان بر اساس چرخه تولید علم به ثروت منتهی شود.

وی، با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی وسند چشم انداز 1404دانشگاه، بر ارتقاء کیفی فعالیت‌های آموزشی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: برنامه‌های آموزشی دانشگاه بایستی بر اساس نیازها و پتانسیل‌های منطقه برنامه‌ریزی و اجرا شود تا بتواند پاسخگوی نیازها و عامل پیشرفت منطقه باشد.

دکتر نادری‌منش، به موضوع ارتباط با جامعه و گرفتن پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی از سوی اساتید اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به تولید علم و تبدیل آن به فن‌آوری در سال جهاد اقتصادی شد.

 

 

معاون آموزشی وزارت علوم، طرح مطالعه هشت منطقه‌ای کردن آموزش عالی کشور را از برنامه‌های پیش روی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برشمرد و یادآورشد: یکی از اهداف مهم آمایش آموزش عالی توزیع متوازن دانشگاه‌ها و رشته‌های دانشگاهی در کشور است.

مدیر دفتر گسترش آموزش عالی نیز در این نشست گفت: برنامه توسعه آموزش عالی بر مبنای آمایش سرزمین صورت می‌گیرد و ارتقاء کیفی برنامه‌ها مد نظر آموزش عالی است.

دکتر سید ابوالفضل حسنی، توسعه رشته‌های بین رشته‌ای را از اهداف وزارت علوم دانست و اظهار داشت: یکی از اهداف پیش رو،ارائه 33 درصد رشته‌ها به صورت آموزش مجازی است که شیوه‌نامه و نظام‌نامه این آموزش الکترونیکی تهیه و بزودی به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

سرپرست دانشگاه کاشان نیز در این نشست، با گرامیداشت دهه مبارک فجر، تولید، ترویج و کاربردی‌کردن دانش را از اهداف این دانشگاه دانست و گفت: با توجه به تدوین سند چشم‌انداز 1404 این دانشگاه، تربیت نیروی انسانی مومن و کارآفرین، جهت‌گیری آموزش و پژوهش به سمت حل مسائل و مشکلات جامعه از برنامه‌های این دانشگاه است.

وی، گسترش رشته‌ها و افزایش دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی و توسعه فضاهای آموزشی را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه برشمرد و اظهار داشت: حدود 20 هزار مترمربع  فضای آموزشی با مشارکت خیرین در این دانشگاه در دست ساخت است.

معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به همراه مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی و معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری  از بخش‌های مختلف دانشگاه کاشان بازدید کردند.

بازدید از طرح تولید همزمان برق حرارت و برودت(cchp)، آزمایشگاه های دانشگاه و کارگاه های تولید ماهیان زینتی، دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین و بازدید از پردیس دانشگاه و خانه فرش ایران از دیگر برنامه های سفر یکروزه معاونان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه کاشان بود.

 


نظر شما :