دانشگاهیان دانشگاه کاشان 120 اصله نهال را غرس کردند

۲۱ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۱ کد : ۱۴۹۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۵۸
دانشگاهیان دانشگاه کاشان 120 اصله نهال را غرس کردند

به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری، با حضور سرپرست و کارکنان دانشگاه کاشان، 120 اصله نهال در محوطه ضلع شرقی سازمان مرکزی این دانشگاه غرس شد.

کارشناس مسئول فضای سبز دانشگاه کاشان، مجموع نهال های کاشته شده در هفته منابع طبیعی در مجموعه دانشگاه را یک هزار و 200 اصله نهال ذکر کرد و اظهار داشت: این نهال ها از نوع زیتون تلخ، انار ساوه ای، سنجد، عناب، کاج معمولی و سرو  است.

محسن قرآنی نیا، مجموع فضای سبز این دانشگاه را 3/33 هکتار برشمرد و افزود: متوسط سرانه فضای سبز در این دانشگاه به ازای هر نفر 40 مترمربع است.

وی، با اشاره به اینکه امسال توسعه دو هکتاری فضای سبز در دستور کار بوده است خاطر نشان کرد: به دلیل کمبود اعتبارات در سال جاری سه هزار متر مربع فضای سبز در مجموعه دانشگاه ایجاد شده است.

 قرآنی نیا، به اجرای شش هزار متر مربع کار ساماندهی فضای سبز در دانشکده منابع طبیعی و اطراف محوطه سازمان مرکزی این دانشگاه اشاره کرد و یادآورشد: برای هر مترمربع فضای سبز شامل خاکریزی، خاکبرداری، جدول گذاری، لوله کشی آب، تاسیسات و تامین نیروی انسانی به 300 هزار ریال اعتبار نیاز است.

سرپرست دانشگاه کاشان نیز در این مراسم، با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، از تلاش کارکنان فضای سبز دانشگاه قدردانی کرد و گفت: درخت نشانه ای از زیبایی زندگی و طراوت است که همه باید تلاش کنیم تا با توسعه فضای سبز، روحیه نشاط و شادابی را در بین دانشجویان و کارکنان ارتقاء دهیم.

مدیر طرح های عمرانی دانشگاه کاشان، نیز در این مراسم، کار در مجموعه فضای سبز را کاری سخت و طاقت فرسا دانست و افزود: طبیعت و فضای سبز وسیله ای برای سلامت، حفظ طراوت و شادابی و به عنوان میراثی ارزشمند به همه انسان ها تعلق دارد.

حسین توفیقی اظهار داشت: حفظ و حراست از فضای سبز موجود، و گسترش این نعمت الهی، به عنوان یک وظیفه دینی و ملی وظیفه مجموعه دانشگاهیان است.

در حال حاضر در مجموعه فضای سبز دانشگاه کاشان 44 نفر مشغول به کار هستند.


نظر شما :