سند چشم‌انداز دانشگاه کاشان تدوین شد: بینش توحیدی مبنای افق چشم‌انداز دانشگاه کاشان است

۲۹ آبان ۱۳۸۹ | ۱۲:۲۷ کد : ۱۱۸۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۹۹

رئیس دانشگاه کاشان گفت: بینش توحیدی مبنای فعالیت‌های دانشگاه کاشان در افق چشم‌انداز این دانشگاه در سال 1404 است.

 

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، دانشگاه اسلامی، معنویت‌گرا، متعهد به آرمانهای مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه را از دیگر اهداف این دانشگاه در سند چشم‌انداز ذکر کرد و افزود: دانشگاه کاشان سعی دارد با تلفیق علم، تجربه و ایمان در عین پرداختن به تولید، انتقال و ترویج دانش، در پی جهت‌دهی فرهنگی جامعه، ارتقای فکر دینی، خودسازی معنوی و تربیت اخلاقی منابع انسانی داشته باشد.

 

وی اظهار داشت: در این چشم‌‌انداز دانشگاه کاشان به عنوان دانشگاه برتر در سطح ملی شناخته خواهد شد و در حوزه‌های منتخب در سطح بین‌المللی برپایه همبستگی، احترام متقابل، ترویج ارزش‌های انسانی تعامل فرهنگی شکل خواهد گرفت.

 

به گفته وی، این دانشگاه سعی دارد تا دانشگاهی مهارت محور، برون‌ داد محور و با دغدغه تولید محصولات فکری اصیل و بومی را پایه‌ریزی نماید.

 

رئیس دانشگاه کاشان خاطرنشان کرد: در سند چشم‌انداز سال 1404 دانشگاه در چارچوب استقلال نهادی، آزادی علمی و تمرکز بین رشته‌ای و با برخورداری از الگوی ذهنی پویا، تسهیل کننده یادگیری گروهی خواهد کوشید تا تفکر نقادانه، خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی و آگاهی‌های جدید را به عنوان رفتاری همگانی ارتقاء دهد.

 

دکتر ساداتی‌نژاد، ارتقای نقش دانشگاه در حفظ هویت اسلامی و فرهنگی و اقتصادی در سطح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی و نقش مؤثر دانشگاه در نظام سیاستگذاری و تصمیم‌گیری منطقه کاشان برای تسهیل و تسریع فرآیند توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی منطقه‌ای را از جمله مأموریت‌های این دانشگاه در سندچشم‌انداز ذکر کرد.

 

 

 

 

 

 

 


نظر شما :