عزت و شکوفایی هر ملت در گرو علم است

۲۰ مهر ۱۳۸۹ | ۱۵:۴۱ کد : ۱۱۵۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۲۷۰

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: عزت و شکوفایی هر ملت در گرو توسعه علم است.

 

آیت الله عبدالنبی نمازی در مسجد دانشگاه کاشان، در جمع دانشجویان با اشاره به اینکه جوانان سرمایه‌های این کشور هستند افزود: جوانان با تقویت بنیه فکری و علمی می‌توانند رشد و شکوفایی در ابعاد مختلف کشور ایجاد کنند.

 

وی اظهار داشت: هر جامعه‌ای که دارای جوانان آگاه، با اندیشه دانش و تخصص و تعهد در ابعاد مختلف باشد آن جامعه بی‌عیب و استثنایی خواهد بود.

 

عضو خبرگان رهبری، تعهد و پایبندی جوانان به اعتقادات دینی و مذهبی را از ویژگی‌های جوانان ایرانی نسبت به دیگر کشورها دانست و افزود: همین بر اساس اعتقادات است که ملت ما برتری به دیگر کشورها د ارد.

 

آیت الله نمازی، با اشاره به اینکه اسلام استکبار را قبول ندارد افزود: بسیاری از کشورها مانند آمریکا به دلیل جاه طلبی که دارند بیشترین سرمایه خود را در کشورهای دیگر همچون عراق و افغانستان صرف جنگ افروزی می‌کنند.

 

 وی، با اشاره به اینکه دشمنان از دستاوردهای علمی و پژوهشی در مسیر تکامل جوانان می‌هراسند افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران با الهام گرفتن از اسلام و تفکر نظام توحیدی بسیار رشد کرده است.

 

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه هر چیز در سایه علم قابل تولید است، به جوانان تاکید کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه همت و کار مضاعف، با قدرت تولید، فکر و اندیشه سعی شود تا به جامعه و کشوری پویا و تحولات علمی دست یابیم.

 

به گفته وی، هر تحول علمی در رشته‌های مختلف در طب، فیزیک، شیمی و ... که جهان غرب از آن استفاده می‌کند برگرفته از اسلام است.

 

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه دانشگاه مرکز پاکی و طهارت است و در دانشگاه اسلامی نباید گناه باشد افزود: باید با کمک استادان و مسئولان دانشگاه با پیروی از منویات مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها الگوسازی شود تا دیگر کشورها از ما الگو بگیرند.

 

 

 

 

 


نظر شما :