احراز رتبه سوم روابط عمومی دانشگاه کاشان در جشنواره روابط عمومی‌های دانشگاه‌های کشور

۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۵ کد : ۱۱۴۲۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۵۵۹

دانشگاه کاشان  در جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که به صورت مجازی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، در بخش اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه رتبه سوم را در گروه دانشگاه‌های گروه (ب) کسب کرد.

دکتر علیرضا عبداللهی‌نژاد دبیر علمی جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور گفت: این جشنواره به صورت مجازی و با شعار و محوریت "دانشگاه سبز؛ روابط عمومی سبز" برگزار شد.

وی  هدف اصلیِ برگزاری این جشنواره را "معرفی و تقدیر از روابط عمومی‌های فعال، خلاق، اثرگذار در حوزه آموزش عالی"، ترویج فرهنگ مصرف بهینه منابع در روابط عمومی‌ها در راستای مدیریت سبز" و همچنین "توانمندسازی، ایجاد انگیزه برای رقابتی سالم میان آنها" و نیز "ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها" عنوان کرد و افزود: این جشنواره در سه محور عمومی شامل "اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه ها"، "تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز" و "روابط عمومی الکترونیک" و دو محور ویژه شامل "مدیریت سبز و مصرف بهینه منابع" و "مسئولیت اجتماعی" برگزار شد.

وی با بیان اینکه حدود 105 دانشگاه یا موسسه با ارسال آثار خود در این جشنواره شرکت کردند، خاطر نشان کرد: از زمان فراخوان برگزاری جشنواره، حدود 5 هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال گردید که پس از داوری آثار براساس دستورالعمل های موجود، دانشگاه های سراسر کشور به سه گروه (الف)، (ب) و (ج) تفکیک و در هر گروه در سه محور عمومی، رتبه های اول، دوم و سوم برگزیده شدند.

دکتر عبداللهی نژاد در پایان از حمایت های وزیر علوم و مسئولان ارشد وزارتخانه در برگزاری این جشنواره قدردانی کرد و گفت: بی شک، حضور درخشان و اثرگذار روابط عمومی های دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری سراسر کشور و حمایت های امیدآفرین روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از برگزاری جشنواره، اداره کل روابط عمومی وزارت علوم را در گنجاندنِ جشنواره روابط عمومی های برتر آموزش عالی در تقویم سالانه فعالیت ها و اولویت های حرفه ای خود و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور مصمم تر می سازد و انشاءالله از این پس، این جشنواره به صورت سالانه برگزار خواهد شد.

 

لزوم استفاده گسترده‌تر روابط عمومی‌ها از بستر فناوری اطلاعات/ روابط عمومی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جدا متحول شده‌اند

دکتر منصور غلامی، وزیرعلوم ، تحقیقات و فناوری در جشنواره مجازی روابط عمومی های برتر دانشگاه ها، مراکز پژوهشی، پارک های علم و فناوری و موسسات تابعه وزارت علوم تاکید کرد: روابط عمومی‌ها در فعالیت‌های حرفه‌ای خود هر چه بیشتر باید به سمت استفاده از بستر فناوری اطلاعات گرایش داشته باشند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی در این جشنواره مجازی که امروز (دوشنبه) با حضور معاونان وزیر علوم، مدیرکل حوزه وزارتی و مدیران برتر روابط عمومی منطقه یک آموزش عالی به صورت حضوری و شرکت سایر مدیران روابط عمومی به صورت مجازی در سالن همایش‌های شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، تأکید کرد: روابط عمومی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جدا متحول شده‌اند؛ حتماً این تحول در مقطع زمانی کنونی در آغاز راه قرار دارد و باید با استفاده از فناوری اطلاعات و دانش روز به بهترین وجه ممکن استمرار یابد.

وزیر علوم با بیان اینکه، علاقه و انگیزه در کار محور اصلی موفقیت ها است و باید آن را تقویت کرد، افزود: محیط های آکادمیک ویژگی های خاص خود را دارد و معمولاً استادان و محققان برای تبلیغ و نمایش آنچه به دست آورده اند، علاقه زیادی ندارند و مشغله کاری آنها به این صورت است که مستمر در حال کارهای جدید هستند.

وزیر علوم در ادامه با بیان اینکه روابط عمومی‌ها بازوی دانشگاه‌ها هستند، گفت: یکی از وظایف روابط عمومی ها اطلاع رسانی دستاودهای علمی و فناوری کشور در عرصه بین المللی است و برای کسب اطلاع از این دستاوردها باید به سراغ مجموعه های علمی برویم و اطلاعات جدید را بگیریم و در اختیار عموم قرار دهیم. این اقدام موجب خرسندی اساتید و محققان خواهد شد هر چند انتظار این کار را نداشته باشند.

دکتر غلامی با بیان اینکه مدت زیادی است که فناوری ارتباطات در جهان شکل گرفته و جمع کثیری از آن بهره گرفته‌اند، گفت: شیوع بیماری کرونا ما را به سمت توجه به فناوری سوق داد و توانستیم از مجموعه دستاوردهای بشری در این خصوص استفاده کنیم.

دکتر غلامی با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ها نیز برای جلوگیری از آسیب دیدن به اجبار به سوی فناوری اطلاعات روی آوردیم، اظهار داشت: روابط عمومی ها همیشه نقش تاثیر گذار داشته اند به خصوص در دوران کرونایی که حضور دانشجویان در دانشگاه ها کم‌رنگ شده و القای اینکه در دانشگاه ها هیچ خبر خاصی نیست، در اینجا نقش عملکرد روابط عمومی پر اهمیت است تا با اطلاع رسانی فعالیت های انجام گرفته در دانشگاه ها در این ایام، خبر تعطیلی دانشگاه ها را بی اثر و خنثی کند. در دوران شیوع کرونا دانشگاه‌ها باز بوده و به فعالیت ادامه می دادند و تنها شکل آموزش از آموزش حضوری به آموزش مجازی و الکترونیک تغییر یافت و این به معنای تعطیلی دانشگاه نیست.

وی با اشاره به شعار جشنواره مبنی بر «دانشگاه سبز؛ روابط عمومی سبز» روابط عمومی‌ها را بازوی تحقق مدیریت سبز در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی عنوان کرد و گفت: اثر گذاری روابط عمومی ها به صورت فردی و جمعی قابل احصاء و قابل انتظار است، البته ستاد وزارت علوم پشتیبانی برنامه های کلان را در پیش دارد و اداره کل روابط عمومی وزارت علوم باید خانواده آموزش عالی را همانند یک نخ تسبیح کنار هم نگه دارد.

دکتر غلامی افزود: با توجه به اینکه زمان از بین رفتن ویروس کرونا مشخص نیست، ما با تمام توان آماده پیشبرد امور دراین شرایط هستیم.

وزیر علوم در بخش دیگر سخنان خود برگزاری جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و موسسات تابعه وزارت علوم را «اقدامی خوب و مناسب توصیف کرد» و خاطرنشان کرد: استفاده از فضای مجازی صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها را در پی دارد که باید در فضای جدید بیش از گذشته در دستور کار روابط عمومی‌ها در مجموعه آموزش عای کشور قرار گیرد.

کلید واژه ها: روابط عمومی دانشگاه ها وزارت علوم دانشگاه کاشان جشنواره روابط عمومی ها


( ۲ )

نظر شما :