هفتمین جلسه شورای سیاستگذاری و راهبری پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی برگزار شد

۱۶ تیر ۱۳۹۹ | ۱۹:۳۹ کد : ۱۱۴۰۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۴۴۳

 هفتمین جلسه شورای سیاستگذاری و راهبری پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی با حضور دکتر مهدی کشمیری مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امورفناوری وزارت علوم و روسای دانشگاه کاشان و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و سایر اعضای شورا در این پارک به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: در این نشست گزارش تفصیلی طرح جامع عمرانی پارک علم و فناوری کاشان در شورای راهبردی تشریح و پیشنهادات لازم برای بهبود و عملیاتی سازی آن توسط اعضای شورا ارایه گردید.
دکتر قیصری با اشاره به اینکه  فاز نخست طرح جامع عمرانی پارک علم و فناوری کاشان در زمینی به وسعت ۲۵ هکتاری  دستور کار اصلی این شورا بود، افزود: در این جلسه مقرر شد زیرساخت های لازم جهت اجرای پردیس نوآوری این پارک که شامل مجتمع مرکزی پارک و ساختمانهای مراکز رشد و مجموعه کارگاه ها و آزمایشگاه ها و کارخانه نوآوری می باشد سریعا فراهم گردد.
وی خاطر نشان کرد: در این نشست همچنین با توجه به همکاری‌های  صورت گرفته فی مابین پارک علم و فناوری کاشان و اداره کل ارشاد در خصوص جذب و استقرار واحدهای فناور و خلاق در پارک و ظرفیت‌های موجود در منطقه در عرصه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز در امور فرهنگی و صنایع خلاق، توسعه و تقویت زیست بوم فناوری شرکت های خلاق در دستور کار شورا قرار گرفت.   
مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امورفناوری وزارت علوم هم در این نشست ضمن ابراز خشنودی از استقبال واحدهای فناور از حضور در پارک کاشان در بازه زمانی کوتاه از شروع راه اندازی این پارک تاکید داشت در کنار جذب شرکتهای دانش بنیان و فناور، جذب شرکت های خلاق با توجه به ماهیت رشد آن‌ها بر مبنای نوآوری نیز باید در اولویت برنامه‌های راهبردی پارک علم و فناوری کاشان قرار گیرد.
دکتر مهدی کشمیری ابراز امیدواری کرد: پارک علم و فناوری کاشان با توجه به ظرفیت‌های موجود می تواند نقش برجسته ای در هم افزایی فعالیت بازیگران اصلی حوزه صنایع نرم و خلاق منطقه کاشان ایفا نماید.
دکتر جعفر قیصری رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در پایان ضمن تقدیر از تلاشهای صورت گرفته توسط پارک علم و فناوری کاشان و اداره کل ارشاد در جذب واحدهای فناور به تجربه موفق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در ایجاد مرکز رشد تخصصی اصفهان اشاره داشت و ابراز امیدواری کرد: با توجه به وجود ظرفیت های بی نظیر صنایع خلاق در شهرستان کاشان، با حمایت و توجه اداره کل فرهنگ و ارشاد و پارک علم و فناوری کاشان و دانشگاه های منطقه شاهد ایجاد مراکز رشد تخصصی در عرصه هنر در کاشان باشیم.  
دکتر نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کاشان هم در این نشست گفت: دیگر شهرهای خلاق تعریف متفاوتی از گذشته پیدا کرده اند و فعالیت های فناورانه با نگاه نوآورانه منجر به رشد بیش از پیش اقتصاد این قبیل شهرهای هوشمند شده است.
میثم نمکی با بیان اینکه دانش، هنر و صنعت در معماری هویتی و فرهنگی شهر کاشان جز اضلاعی هستند که می تواند کمک زیادی به تحقق توسعه فناورانه شهر داشته باشد، خاطر نشان کرد: داده های فرهنگی کاشان نشان دهنده حرکت شهر به چنین سمتی است اگرچه صنعتی شدن شهر کاشان باعث شده این نگرانی بوجود آید که گاهی شهر از پیوست های فرهنگی خود فاصله بگیرد اما خوشبختانه حضور دانشگاه های فعال و همچنین فعالیت های پارک علم و فناوری کاشان می تواند تا حد زیادی برخی خلاهای موجود را پر کنند.  
گفتنی است در حاشیه نشست رئیس دانشگاه کاشان و هیات همراه از برخی شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری کاشان بازدید و گفتگو داشتند و همزمان با این بازدید از نمونه اولیه ایمپلنت دندانی تیتانیومی، محصول دانش بنیان یکی از شرکت های مستقر فعال در حوزه صنعت سلامت نیز رونمایی گردید.

کلید واژه ها: پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه کاشان واحدهای فناور


( ۲ )

نظر شما :