رونمایی از دستگاه ونتیلاتور اهدایی خیر ارجمند مهندس علی سعیدی به شبکه بهداشت و درمان کاشان

تعداد بازدید:۲۴۲۸

از دستگاه ونتیلاتور اهدایی خیر ارجمند مهندس علی سعیدی به شبکه بهداشت و درمان کاشان در جلسه هم اندیشی تحلیل علمی از شیوع و کنترل بیماری کرونا همراه با گزارش جلوه های ایثار آن با حضور رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از خیرین در دانشگاه کاشان، رونمایی شد.

این دستگاه  MV2000دستگاه تهویه ICU  با حالت مفید و صحت برای مراقبت از بیمار مبتلا به بیماری ریوی فشرده است. این سیستم دارای تهویه اساسی و پیشرفته و حالت تهویه فرکانس بالا است.

MV2000  راه حل مناسبی برای نیاز بالینی به دقت در مراقبت های شدید ریوی است. این دستگاه از نوزاد (HFV) تا مراقبت از بزرگسالان مورد استفاده قرار می گیرد.

شیردهی هواکش بدون قطع اتصال از تهویه کنترل شده به دنبال قطعه T امکان پذیر است قابلیت اطمینان و نگهداری آسان با مشاهده گر کامپیوتر هوشمند سیستم نبولایزر دوگانه(نبولایزر میکروپمپ و نبولایزر پنوماتیک) از ویژگیهای این دستگاه است.

مهندس علی سعیدی با شیوع ویروس کرونا 4 نمونه از این دستگاه را خریداری و به  بیمارستان های رشت، مازندران تهران و کاشان اهدا نموده است.

هزینه این دستگاه حدود 5 میلیارد ریال است.

دستگاه تنفس مصنوعی یا ونتیلاتور دستگاهی است که کار تنفس بیمارانی را که به طور موقت یا دائم دچار اختلال شده است انجام می دهد تنفس مصنوعی توسط این دستگاه یا  تهویه مکانیکی آن این معناست که یک دستگاه مکانیکی، جهت ورود هوای حاوی اکسیژن به ریه ها و همچنین خروج دی اکسید کربن  تبادل گازهای تنفسی را به طور خود به خود با محیط خارج انجام می دهد.

در واقع کار این دستگاه وارد کردن هوا به دورن شش ها و با استفاده از محاسبات که میزان ترکیب اندازه های مختلف فشار و اکسیژن را درهوای ورودی به شش ها تنظیم می کند.

کلید واژه ها: دستگاه ونتیلاتور مهندس سعیدی خیرین کرونا دانشگاه کاشان شبکه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی خیرین سلامت


نظر شما :