خیرین کاشانی پیشتاز شکست کرونا

گزارش عضو هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه کاشان از مشارکت این بنیاد و خیرین کاشانی در مبارزه با کرونا و همیاری با جامعه درمانی کاشان
تعداد بازدید:۱۶۳۸

 عضو هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه کاشان از کمک ۱۱۲ میلیارد ریالی خیرین برای خرید تجهیزات و وسایل پزشکی و هدیه  به بیمارستان شهید بهشتی کاشان خبر داد و گفت: از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور، به منظور پیشگیری و کنترل آن  تلاش‌ها و اقدامات متعددی توسط مردم نوعدوست و خیر این شهرستان انجام شد.

دکتر حمیدرضا فهیمی تبار در نشست شورای دانشگاه افزود: با کمک خیرین، آزمایشگاه تشخیصی کرونا کاشان تاسیس وتعدادی  دستگاه  ونتیلاتور، دستگاه هایی همچون منتورینگ، تب سنج و تخت سه شکن  مورد نیاز بیمارستان  از سوی این خیرین تهیه شد.

وی به  کمک بیش از 6 میلیارد ریالی خیرین، سازمانهای مردم نهاد و گروه‌های مختلف مردمی  به  حامیان مردمی  مبارزه با کرونا  (موسسه خیریه ولیعصر ع)  اشاره کرد و اظهار داشت: این موسسه  بیش از چهار هزار بسته بهداشتی، شامل ماسک، ژل بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در مناطق مختلف و آسیب پذیر شهر توزیع کرده است  و این غیر از ۳۰۰۰ هزار بسته غذایی است که در ایام نوروز امسال به خانواده‌های نیازمند کاشانی  اهدا کرده است.

دکتر فهیمی تبار تکریم کادر بهداشت و درمان را از دیگر رسالت‌های حامیان عنوان کرد و افزود: برای این امر مهندس سعیدی  یکی از خیرین ارجمند دانشگاه کاشان مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال واریز کردند که جهت تکریم پرستاران و کادر بهداشت و درمان به صورت‌های مختلف  تقدیم  و یا در حال انجام است.

وی همچنین به اختصاص مبلغی قابل توجه  توسط خیرین برای  وام بلند مدت جهت کسبه آسیب دیده از کرونا  خبر داد و افزود: این مبلغ به صورت وام ۱۶ ماهه با چهار ماه تنفس در اختیار  کسانی  که در این مدت کار خود را از دست داده اند به شکل بسیار آسان  قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: برای ماه رمضان ۱۰۰۰ بسته دیگر  غذایی و بسته بهداشتی  توسط موسسه ولیعصر (ع) توزیع  خواهد  شد که ارزش ریالی آن بیش از ۱۵۰۰۰۰۰ است امید است  مردم خیر اندیش در این زمینه ما را با کمک نقدی و غیر نقدی کمک کنند.

عضو هیات علمی گروه قرآن و حدیث دانشگاه کاشان، به توزیع روزانه حدود پک غذایی به خانواده هایی که  بیمار کرونایی دارند  توسط هیات علی بن موسی الرضا (ع)  و هیات امام باقر (ع) اشاره کرد و افزود: از آنجا که بیماران کرونایی برای تسریع در بیماری خود نیاز به غذاهای مقوی دارند از خیرین خواست تا با کمک‌های مالی بیشتر  به این دو نهاد مردمی  در  رفع  نیازهای این قشر آسیب دیده جامعه  اقدام فرمایند.

عضو هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه کاشان از تلاشهای ارزنده موسسه دار‌الاکرام  و هیات حسینی سرفره که با ارایه خدمات به بیماران و کادر سلامت  زحمات زیادی کشیدند  تشکر کرد و گفت: از  این دو نهاد باید  بیشتر  و در زمان مقتضی تشکر شود.

فهیمی تبار  با  اشاره  به ابتکار هیات محبان در برگزاری ختم مجازی برای درگذشتگان  کرونایی و اختصاص هزینه‌های مراسم قرائت قرآن شبهای ماه مبارک رمضان  به آسیب دیدگان از کرونا از این نهاد فرهنگی قدردانی کرد و از  دانشگاهیان خواست در این برهه حساس بیشتر  وارد کار شوند و  به فراخور  رشته علمی خود  به جامعه کمک کنند و از فرصت کنونی به پژوهش های علمی جامعه محور  روی آورند.

کلید واژه ها: حامیان مردمی خیرین بنیاد حامیان دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :