اطلاعیه (توصیه‌ها و تاکیدهای رئیس دانشگاه کاشان درباره نحوه فعالیت دانشگاه)

۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۲ کد : ۱۱۰۶۸ اخبار دانشگاه پیام ریاست دانشگاه اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۴۹۲

بسم الله الرحمن الرحیم

 همکاران ارجمند دانشگاه کاشان

سلام علیکم

 استحضار دارید به دلیل شیوع ویروس و در جهت حفظ سلامتی اقشار مختلف دانشگاه و در اجرای مفاد بخشنامه های نهادهای ذیربط، نحوه فعالیت های آموزشی، پژوهشی و اداری دانشگاه با تغییراتی روبرو بوده است از جمله اینکه تلاش شده است کارها به ویژه امر آموزش به صورت مجازی تداوم یابد.

 جا دارد از کلیه همکاران محترم که به رغم شرایط سخت موجود سعی در انجام وظایف خود نمودند تا فعالیت‌ها حتی الامکان با وقفه مواجه نشود تشکر نمایم. به ویژه از اساتید محترم که با درک شرایط موجود و با احساس وظیفه، آموزش را به صورت مجازی تداوم بخشیدند ، قدردانی نمایم .شواهد و قرائن موجود حاکی است که این وضعیت ممکن است تا مدتی دیگر تداوم یابد. در عین حال ضروری است به گونه‌ای برنامه‌ریزی شودکه وظایف به نحو شایسته انجام شود.

 به برخی از نکات که در این شرایط باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد اشاره می نمایم:

  • 1-کمیته هماهنگی ستاد مدیریت بحران دانشگاه با رصد وضعیت و متناسب با آن و بر اساس تصمیم مراجع قانونی،شیوه نامه ها و مصوبات در خصوص نحوه تداوم  کار را اعلام می نماید. اجرای این مصوبات وظیفه همه ماست.
  •  ۲ - وضعیت کنونی از قبل پیش بینی نشده است و لذا در تداوم کار با کاستی‌هایی روبرو هستیم واحدهای ذیربط موظفند حتی الامکان در رفع این کاستی‌ها اقدام نمایند.
  •  ۳ - وجود کاستی‌ها که در این موقعیت اجتناب ناپذیر است مجوزی برای توقف کارها نیست. همه موظفند با ابتکار و همفکری با همکاران، کمبودها را جبران کنند.
  •  ۴ -مراجعه مرتب به اتوماسیون اداری (چندین بار در روز) و اقدام متناسب با ارجاعات ،ضروری است.  در صورت وجود مانعی برای اقدام باید مراتب به مقامات ذیربط ارجاع  و کسب تکلیف گردد.
  •  ۵- پیگیری موضوعات از طرق مختلف(شبکه های اجتماعی؛ ایمیل، مذاکره تلفنی، پیامک،...) برای تسریع در کارها ضروری است. ولی جای مکاتبات رسمی در اتوماسیون اداری را نمیگیرد. بنابراین مرتب مسائل را جهت اطلاع مقامات ذیربط از طریق اتوماسیون اداری منعکس نمایید و در ادامه پیگیری گردد تا به نتیجه برسد.
  •  ۶- اساتید محترم لازم است همه ابزار و ابتکارات خود را به کار گیرند که به ویژه در امر آموزش به صورت مجازی خللی وارد نشود. در این خصوص لازم است با درک محدودیت ها و مشکلات دانشجویان با اتخاذ شیوه‌ها و تدابیر مختلف و بر اساس تصمیمات کمیته آموزش مجازی،بازدهی کلاس ها را به حد اکثر ممکن برسانند.
  •  ۷ - همه حوزه ها لازم است نهایت تلاش خود را در پشتیبانی از آموزش مجازی به عمل آورند.
  •  ۸ -چنانچه در محل کار خود حضور ندارید لازم است شماره تلفن همراه و ثابت خود را در دسترس قرار دهید و در ساعاتی که مشخص می شود پاسخگوی مراجعین از داخل و خارج دانشگاه باشید. در موارد تماس نامربوط، ضروری است مراجعین را برای مراجعه به فرد ذیربط راهنمایی نمایید.
  •  ۹ - در این موقعیت، ساعت کار معنی ندارد. همه ما باید تمام وقت در دانشگاه و منزل در خدمت کار باشیم
  • ۱۰ - کمیته هماهنگی ستاد مدیریت بحران دانشگاه، معاونین، مدیران ستادی و دانشکده‌ها مجموعه فعالیت‌های حوزه خود را مرتب رصد نموده و به نحو مقتضی از انجام مسئولیت ها در حوزه ها اطمینان حاصل نمایند.
  •  ۱۱ -شایسته است به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا مراجعین دانشجویی حضوری و غیر حضوری، به خوبی راهنمایی شوند و با نهایت جدیت و مساعدت به آنها رسیدگی شود.
  •  انشالله با انجام وظیفه و درک موقعیت ،این وضعیت را با سربلندی و سلامتی پشت سر می گذاریم و هر چه زودتردر کنار هم فعالیت های خود را به صورت عادی ادامه دهیم.

در پایان لازم است تاکید نمایم تعطیلی دانشگاه در این ایام به هیچ وجه معنا ندارد و فقط نحوه فعالیت ها ممکن است تغییراتی داشته باشد.هرگونه تصمیم گیری در مورد تعطیلی یا شکل فعالیت بر عهده مقامات رسمی کشور بویژه ستاد مدیریت بحران کرونای کشور و وزارت عتف خواهد بود.

همچنین وظیفه داریم از کادر پزشکی و درمان کشور، خیرین گرامی و کلیه افراد ی که ایثارگرانه سعی در کاهش آلام مردم دارند تشکر و قدردانی نموده و برای آنان و کلیه آحاد کشور آرزوی سلامتی نماییم.

 

عباس زراعت

رئیس دانشگاه


( ۹ )

نظر شما :

ابواالفضل رنجبر ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۳
با اهداء سلام و اظهار ارادت خدمت همکاران معزز. در ابتدا سال جاری را به یکایک شما خوبان تبریک عرض می کنم. انشاالله سالی سرشار از سلامتی، خیر، برکت و نشاط برایتان باشد. عزیزان همکار کاملا مستحضر هستند که سرشت کار آموزش و پژوهش تحت هر شرایطی (عادی و خاص) توقف پذیر نیست. ماندن در محل کار تا پایان روز و بیدار ماندن در منزل تا پاسی از نیمه شب جهت داشتن یک برنامه آموزشی و پژوهشی موفق برای ما عادی است.
پاسخ مدیر سایت ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۶