مراسم بزرگداشت روز زن در دانشگاه کاشان برگزار شد

۱۷ خرداد ۱۳۸۹ | ۱۱:۴۸ کد : ۱۰۶۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۱۸

 

 رئیس دانشگاه کاشان در مراسم بزرگداشت روز زن گفت: زنان نقش مهمی در بالندگی و رشد جامعه دارند.

 

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، در این مراسم با عنوان مادر آیینه‌ها،  مقارن با سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: حضرت زهرا(س) نمونه ترین زن عالم خلقت است که در تاریخ هیچ مقامی به اندازه او نیست.

 

وی، زنان را نقش آفرینان نظام جمهوری اسلامی ذکر کرد و اظهارداشت: سربلندی و عزت جمهوری اسلامی مدیون تلاش‌های زنانی است که در دوران انقلاب اسلامی با تربیت فرزندان و همسرانی ایثارگر توانستند از ارزش‌های اسلامی دفاع کنند.

 

به گفته وی، در دین مسیحیت هم، زن نقش محوری دارد و حضرت مریم یک زن الگو و نمونه برای دین مسیحیت بود که متأسفانه نقش آن حضرت در این دین گم شده است.

 

وی، با اشاره به اینکه زن مسلمان شیعه، پیرو حضرت فاطمه زهرا (س) است به بانوان توصیه کرد: که نکند نقش این بانوی بزرگ در زندگی و جامعه اسلامی گم شود که اگر اینگونه شود خدشه به جامعه اسلامی وارد می‌شود.

 

رئیس دانشگاه کاشان، نقش بانوان کارمندان دانشگاه را حایز اهمیت دانست و اظهارداشت: پیشرفت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه مرهون و مدیون تلاش، صبر و ایثار خانواده‌های دانشگاهیان است.

 

مدیر گروه روانشناسی دانشگاه کاشان و عضو انجمن روانشناسان ایران هم، دراین مراسم نقش خانواده‌ها را در پیشرفت جامعه مؤثر دانست و گفت: برخورد مناسب، اخلاق نیکو و طرز رفتار بین همسران در محیط خانواده نقش مهمی در الگو پذیری فرزندان دارد.

 

دکتر فریبرز صدیقی‌ارفعی افزود: اگر فرزند در محیط خانواده به درستی تربیت شود  جامعه کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها می شود.

 

این مراسم که بانوان کارمند و همسران کارمندان مرد دانشگاه حضور داشتند با همکاری ستاد بزرگداشت مراسم روز زن دانشگاه کاشان برگزارشد.

 

 

 


نظر شما :