پیام تبریک و تشکر رئیس دانشگاه کاشان برای کسب موفقیت اخیر

۲۸ مهر ۱۳۹۸ | ۰۸:۰۷ کد : ۱۰۴۱۳ اخبار دانشگاه پیام ریاست دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۲۸

  هفته گذشته صفحه­‌ی دیگری برصفحات پرافتخار دانشگاه افزوده شد و دانشگاه بزرگ کاشان پس از دانشگاه تهران در جایگاه دوم دانشگاههای جامع کشور در آخرین رتبه‌بندی نظام بین‌المللی تایمز (مهندسی و فن‌آوری) قرارگرفته و رتبه ۳۰۰ تا۴۰۰ جهانی را به خود اختصاص داد. این موفقیت بزرگ را به مردم خوب‌مان، جامعه دانشگاهی، همکاران و دانشجویان عزیز دانشگاه کاشان و بویژه فرهیختگانی که این افتخار را رقم زدند تبریک می‌گویم.

چند سالی است که دانشگاه کاشان گام­های بلند خود به سوی پله‌‌های ترقی را برمی‌دارد و نام آن در میان ده دانشگاه نخست کشور در نظام آی اس سی و در اولین‌‌های نظام­های بین‌المللی می‌درخشد. اما نکته مهم، آن است که این موفقیت‌ها در شرایط سخت تحریم و تنگناهای مالی دولت و با کمترین امکانات و تجهیزات حداقلی به دست آمده است که حکایت از نجابت اعضای شریف جامعه علمی و خانواده دانشگاه دارد.

این افتخارات در حالی است که همکاران ما بسیاری از حقوق حقه خود مانند حق التدریس، حق‌الزحمه پایان‌نامه‌ها، پژوهانه، اضافه کار، حق مسکن، حق ایاب و ذهاب، کمک هزینه غذا و سفر و... را به موقع یا اصلا دریافت نمی‌‌کنند اما با این وجود با جان و دل می­‌کوشند و ذره‌ای از تلاش خود نمی کاهند؛ دانشجویان عزیز بعضا در کلاس­های بدون پروژکتور و آزمایشگاههای زیرپله‌ای و کارگاههای فاقد امکانات علمی و ایمنی فعالیت می‌کنند. رستوران‌ها، مهمانسراها  و خوابگاههای ما در شان همکاران و دانشجویان عزیزمان نیست. همکاران هیات علمی و به ویژه اساتید جوانمان با حقوق بسیار ناچیز امرار معاش می‌کنند و با سیلی صورتشان را سرخ نگه می‌دارند اما تلاشی مضاعف دارند.

آری این موفقیت­ها در چنین شرایط و اوضاع و احوالی رقم خورده است که موجب شرمندگی ما در مقابل همکاران و دانشجویان می‌باشد. مدیریت دانشگاه تلاش می‌ کند وضعیت مطلوبتری را برای اساتید محترم، کارمندان زحمت­کش و دانشجویان بزرگوار فراهم  سازد اما خوب است مردم عزیزمان که همواره پشتیبان دانشگاه هستند بدانند فرزندانشان در دانشگاه درچه وضعیتی به سر می‌برند و شرایط سخت دولت اجازه کمک بیشتر نمی‌دهد پس به یاری بیشتر آنان بشتابند همچنانکه در تمامی دنیا مردم هستند که در کنار دانشگاهها آینده بهتری را برای خود رقم می­‌زنند. بدون تردید بخش عمده موفقیت‌های این دانشگاه مرهون حمایت‌‌های فراوان خیرین عزیز بوده است که ضمن سپاس از این بزرگواران، درخواست عنایت بیشتر داریم.

                                                    دست به دست هم دهیم به مهر          میهن خویش را کنیم آباد

 

عباس زراعت

رییس دانشگاه کاشان


 

کلید واژه ها: نظام رتبه بندی تایمز رتبه بندی دانشگاه ها دانشگاه کاشان


( ۲ )

نظر شما :