در دیدار دانشیار دانشگاه تفلیس با رئیس دانشگاه کاشان ارتباطات دانشگاه کاشان با دانشگاه تفلیس بررسی شد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۰۹:۵۵ کد : ۱۰۴۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۸۳

 

 

در دیدار دکتر گئورگی لبژانیدزه با دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد ارتباطات آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌های کاشان و تفلیس مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

 

رئیس دانشگاه در این دیدار با استقبال از گسترش ارتباط این دانشگاه با دانشگاه‌های دیگر کشورها به ویژه کشورهای همسایه که حوزه‌های مشترک فرهنی با کشور ایران دارند، با ذکر ویژگی‌هایی از دانشگاه کاشان آمادگی این دانشگاه را برای همکاری‌های علمی و پژوهشی با دانشگاه تفلیس اعلام کرد.

 

دکتر گئورگی لب‍ژانیدزه نیز با بیان خاطراتی از دیدارش با رهبر معظم انقلاب و ابلاغ دعوت رسمی رئیس دانشگاه تفلیس برای دیدار دکتر ساداتی‌نژاد از این دانشگاه، برخی شاخصه‌های دانشگاه متبوعش را مورد اشاره قرار داد و گفت ما آماده تبادل دانشجو و استاد با دانشگاه کاشان هستیم.

 

در این دیدار مقرر شد به منظور عملی شدن ارتباط‌های دو دانشگاه تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه کاشان و دانشگاه تفلیس تنظیم و به امضای رؤسای دو دانشگاه برسد.

 

شایان ذکر است دکتر گئورگی لبژانیدزه ایران شناس و استاد کرسی عربی دانشگاه تفلیس گرجستان می‌باشد و کتاب ترجمه قرآن ایشان به زبان گرجی به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال 1386 انتخاب و از دست ریاست جمهوری اسلامی ایران موفق به دریافت جایزه شده است.

 

لبژانیدزه همچنین اشعار خیام، مولانا، سهراب سپهری و چند اثر دیگر از فارسی و عربی را به زبان گرجی ترجمه کرده است و خود نیز از شاعران معاصر گرجستان به شمار می‌آید.

 

 

اضافه می‌کند دکتر گئورگی لبژانیدزه که به دعوت گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه کاشان به این دانشگاه سفر کرده بود در جمع استادان و دانشجویان دانشکده علوم انسانی نیز با موضوع نقش کلیسای ارتدکس در مسایل سیاسی گرجستان و مشترکات فرهنگی ایران و گرجستان سخنرانی کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 


نظر شما :