کانون هماهنگی فناوری در کشور مشغول فعالیت هستند

۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۲۳:۲۷ کد : ۱۰۳۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۶۱

 

 

معاون فناوری و نوآوری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: 39 کانون هماهنگی فناوری در کشور وجود دارد.

 

دکتر حسین سالارآملی در پژوهشکده اسانس طبیعی قمصر دانشگاه کاشان افزود: این کانون‌ها در موارد مختلف موتورهای دیزلی، موتورهای الکتریکی، کامپوزیت ها، زعفران ، توت فرنگی کردستان، ماشین‌های دیزلی و انواع دیگر به فعالیت مشغول هستند.

 

وی، مبنای واگذاری این کانون‌ها را توانمندی علمی، فراهم آوردن امکانات موجود، وجود یک نهاد دانشگاهی، مشخص بودن تجار و واحدهای صنعتی ذکر کرد.

 

 

به گفته وی، اگر حلقه تولید دانش و فناوری و تجارت در کنار هم قرار گیرند پس از بررسی این کانون‌ها از سوی نهاد ریاست جمهوری واگذار می‌شود.

 

سالارآملی، کاشان را به عنوان یکی از شهرهای مهم در زمینه فناوری‌های نو و کانون های هماهنگی دانست و افزود: با توجه به ظرفیت های این شهرستان و توان علمی دانشگاه کاشان تاکنون دو کانون هماهنگی فرش و گلاب و گل محمدی به این دانشگاه واگذار شده است.

 

به گفته وی، طرح شهر پاک خورشیدی در این شهرستان در دست مطالعه است که در این طرح به جای اینکه از انرژی فسیلی و برق و گاز استفاده شود به جای آن از انرژی خورشیدی بهره‌ برده می‌شود تا استفاده از انرژی‌های فسیلی کاهش پیدا کند و علاوه بر حفظ ثروت‌های ملی آلودگی کمتری نیز تولید شود.

 

 

 

 

 


نظر شما :