ارتقاء نظام فناوری و نوآوری رمز توسعه کشور است

۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۲۳:۲۳ کد : ۱۰۳۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۲۶

معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: توجه به سیستم ونظام فناوری‌های جدید، نوآوری در این زمینه‌ها موجب پیشرفت همه جانبه کشور می‌شود.

 

 

 دکتر حسین سالار آملی، در مراسم گشایش کانون هماهنگی گل محمدی و گلاب در پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان افزود: کانون‌های هماهنگی دانشگاه وصنعت بر اساس مدل خاصی پی‌ریزی شده که امیدواریم به نتیجه برسد.

 

وی، با اشاره به اینکه مبنای کار دیگر تئوری نیست و در بطن عمل باید وارد شد اظهار داشت: مدل‌های نوآورانه و فناورانه در دنیا چند نوع بیشتر نیست که دانشگاه نماد و سمبل این حرکت است.

 

وی اظهارداشت: فناوری و دانش فنی شامل تولید عرضه‌گرا است و این عرضه را باید زمانی بکار برد که کشش بازار به دنبال فناوری و دانش و محصولات جدید و مدل تقاضاگرا باشد.

 

به گفته وی، مدل پیشرفت توسعه علم و فناوری مدل تقاضاگراست که ما باید در سطح دنیا مشتری داشته باشیم.

 

دکتر سالارآملی، وجود کارخانه‌دارها در کنار دانشگاه را ضروری دانست و افزود: توسعه فناوری و نوآوری، با همفکری و تعامل صنعت با علم به دست می‌آید.

 

 

 

وی اظهار داشت: باید استفاده کننده، صادر کننده، تولید کننده و دانش فنی در کنار همدیگر قرار بگیرند چون نگاه سیستماتیک و تعامل و هماهنگی با یکدیگر بهترین نقش را ایفا می‌کند و نظام ملی نوآوری را موجب می‌شود.

 

معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عمده این است که با شتاب تکنولوژی می‌خواهیم پیش برویم وکشش بازار را فراموش کرده‌ایم افزود: اگر کشش بازار و فشار فناوری توامان با هم انجام شود و نظام پایدار باقی بماند فناوری موفقیت‌آمیز است و نوآوری تحقق می‌یابد.

 

سالارآملی، ثبت بین المللی گلاب را ضروری دانست و گفت: باید به گل به عنوان صنعت سودآور و اشتغال‌زا نگاه شود.

 

وی، آموزش را در این زمینه لازم دانست و افزود: باید نحوه چیدن گل، زمان چیدن، کشت گل، برداشت و زمان آبدهی و تجارت خارجی و نحوه کارآیی و سوددهی را با کمک کارشناسان جهاد کشاورزی وصنعتگران و مجموعه علمی دانشگاهی آموزش داد.

 

سالار آملی، کانون هماهنگی گلاب و گل محمدی دانشگاه کاشان را، بر اساس برنامه‌ریزی معاون فناوری ریاست جمهوری دانست و افزود: وظیفه این کانون، ایجاد هماهنگی و هم افزایی ما بین نهادهای دست اندر کار گل محمدی و صادرکنندگان و مجموعه افرادی که می‌توانند خدمت رسان باشند تا آنها زیر یک چتر گردهم آیند تا خدمات خوبی را به مردم ارائه دهند.

 

 

 

در این نشست کارشناسان گل محمدی و صنعتگران از شهرهای شیراز، میمند، تهران و کاشان حضور داشتند.

 

 

 

 

 

 

 

 


نظر شما :