انتشار شماره ۱۵ مجله مطالعات معماری ایران

۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۷ کد : ۱۰۲۶۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۹۲۶
انتشار شماره ۱۵ مجله مطالعات معماری ایران

شماره پانزدهم نشریه  مطالعات معماری ایران دو فصلنامه علمی-پژوهشی دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان منتشر شد.

مدیر مسئول این مجله علمی – پژوهشی گفت: در این شماره از مجله 12 مقاله علمی با عناوین مختلف از پژوهشگران سراسر کشور ارائه شده است.

دکتر علی عمرانی پور  نخستین یادگار دوران اسلامی کاشان؛ بررسی فرم، سازه و شیوه ساخت مناره مسجدجامع کاشان، قابوس‌نامه معماری ایران؛ بازخوانی مفاهیم و کارکردهای گنبد قابوس، ارزیابی و مقایسه آسایش حرارتی در محلات مسکونی شهر اصفهان (مطالعه موردی: محلات علی‌قلی‌آقا و دشتستان) و تبیین مدلی در شناسایی و تقویت عوامل تأثیرگذار بر حس مکان و خاطره جمعی (نمونه موردی: حاشیه رودخانه دز) را از جمله موضوعات ارائه شده در این شماره از نشریه عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: محتوای آموزش معماری در ایران و میزان موفقیت دوره کارشناسی در انتقال این محتوا، سیر شکل‌گیری میدان نقش ‌جهان اصفهان، محراب‌بری در نگاره‌های تیموری ، نقش بازآفرینی مجازی در حفاظت از آثار تاریخی در نمونه مطالعاتی ایوان ‌موزائیک شهر بیشاپور، اثر پوشش گیاهی بر تعدیل احساس گرمایی فضای باز منطقه سیستان، سنجش حس مکان و شناسایی مؤلفه‌های مؤثر بر آن در بافت تاریخی تهران (موردپژوهی: محله تاریخی امامزاده یحیی)، ارتقای توانایی طراحی معماری مبتنی بر یادگیری طراحانه سازه‌‌های نوین و بررسی تأثیر متقابل مؤلفه‌های سرمایه اجتماعی بر کیفیت زندگی در محله‌های شهری با استفاده از روش معادلات ساختاری (مورد مطالعه: محله‌های سلطان میراحمد و فین کاشان) از دیگر مقالات ارائه شده در این شماره از مجله است.
«مطالعات معماری ایران» دوفصلنامه علمی ـ ‌پژوهشی دانشگاه کاشان است که در زمینه «پژوهش‌های نظری معماری ایرانی» منتشر می‌شود.
  
این نشریه حاصل همکاری مشترک علمی دانشگاه کاشان با دانشکده معماری دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه الزهرا (س)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه شهید رجایی و پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی است.
  
نشریه مطالعات معماری ایران در پایگاه استنادی علوم کشورهای اسلامی (ISC)، پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)، پایگاه مجلات تخصصی نور (noormags.ir)، پرتال جامع علوم انسانی (ensani.ir)، بانک اطلاعات نشریات کشور (magiran.com)، سیویلیکا (civilica.com)، نمایه می‌شود.

 


  
  

 

کلید واژه ها: مجله علمی پژوهشی مطالعات معماری ایران دانشگاه کاشان دانشکده معماری و هنر


نظر شما :