با اختصاص ۳ میلیون یورو، تجهیزات آموزشی و پژوهشی دانشگاه کاشان چند برابر می‌شود

۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۱۶:۳۷ کد : ۱۰۲۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۳۰

 

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان از ورود اولین سری تجهیزات مربوط به مرحله دوم وام ارزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه کاشان خبر داد.

دکتر مجید منعم‌زاده گفت: این تجهیزات شامل وسایل آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و آموزشی و دستگاه‌هایی با تکنولوژی بالاست که از کشور آلمان خریداری شده است.

وی افزود: ارزش تقریبی این دستگاه‌ها که به تدریج پس از انجام مراحل گمرکی به دانشگاه کاشان وارد می‌شود، بالغ بر 3 میلیون یورو معادل 40 میلیارد و 500میلیون ریال می‌باشد.

دکتر منعم‌زاده اظهار داشت: سری اول این تجهیزات شامل تجهیزات پژوهشکده علوم و فناوری نانو و کارگاه‌های مهندسی است و به تدریج تجهیزات تحقیقاتی سایر رشته‌ها نیز وارد دانشگاه خواهد شد.

 

 

به گفته وی، سهمیه اولیه تخصیص یافته از سوی وزارت علوم به دانشگاه کاشان 700هزار یورو بود که با پی‌گیری‌های انجام شده این مبلغ تا حدود 3 میلیون یورو افزایش یافت.

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان اضافه کرد: ورود این تجهیزات به منزلة نو شدن و به روز شدن وسایل مورد استفاده در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مختلف و مجهز شدن آنها به وسایل Hi-Tech (دستگاه‌های با تکنولوژی بالا) می‌باشد و در کنار استفاده دانشجویان و اساتید، امکان توسعه کمی و کیفی رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه را نیز فراهم می‌کند.

وی در پایان از پی‌گیری‌های دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد رئیس دانشگاه، دکتر مصطفی‌زاهدی‌فر معاون پژوهشی قبلی دانشگاه و حسین توحیدیان کارشناس سفارشات خارجی دانشگاه تشکر و قدردانی کرد.

 

 

 

 


نظر شما :