دیدار رئیس دانشگاه کاشان با سفیر ایران در انگلیس

۲۰ تیر ۱۳۹۸ | ۰۰:۲۱ کد : ۱۰۰۸۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۱۴۰

رئیس دانشگاه عصر روز سه شنبه با دکتر بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلستان دیدار نموده و در مورد راههای همکاری دانشگاه کاشان با مراکز علمی انگلیس و بویژه دانشگاه آکسفورد با یکدیگر گفتگو کردند.
دکتر عباس زراعت در این دیدار گزارشی از دانشگاه کاشان  و توانمندی های آن ارایه دادند و سفیر ایران در انگلیس اظهار داشت: دانشگاه کاشان شهرت خوبی داشته و جایگاه بسیار بالایی پیدا کرده است.

به گفته وی زمینه های زیادی برای همکاری میان دانشگاه کاشان و مراکز علمی انگلستان وجود دارد بویژه اینکه منطقه کاشان پتانسیل های زیادی برای تحقیقات علمی دارد که مورد توجه دانشمندان خارجی قرار دارد و ایشان تمایل دارند فعالیت های مشترکی با دانشگاههای ایران داشته باشند.
دکتر بعیدی نژاد وجود دانشمندان مطرح ایرانی در خارج کشور را یکی از زمینه های خوب برای همکاری دانست زیرا هموطنان ایرانی تمایل زیادی دارند تا به کشورشان خدمت کنند و سفارت ایران نیز  آمادگی دارد زمینه ارتباط با ایشان را برقرار نماید.

وی افزود: اروپائیان براین باورند که مشکلات کنونی دیر یا زود برطرف می شود بنابراین باید صبر کرد تا مزاحمت هایی که آمریکا برای همکاری های میان جمهوری اسلامی ایران و اروپا بویژه در زمینه های علمی بوجودآورده است خاتمه یافته و سپس همکاری ها گسترش یابد.
در این دیدار طرفین توافق نمودند زمینه های همکاری مورد بررسی قرار گرفته و سپس در جلسه دیگری برای اجرایی کردن آن تصمیم گرفته شود.

کلید واژه ها: سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلستان دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :