معاون علمی و فناوری رییس جمهور: دانشگاه کاشان از دانشگاه های فوق العاده در کشور است

۰۴ تیر ۱۳۹۸ | ۰۸:۴۱ کد : ۱۰۰۳۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۸۷۰
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ، دانشگاه کاشان را یکی از دانشگاه های مطرح و فوق العاده در کشور عنوان کرد و گفت: توسعه کشور، در گرو ارتباط دانشگاه با صنعت وتوسعه اقتصاد دانش بنیان است. ​

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ، دانشگاه کاشان را یکی از دانشگاه های مطرح و فوق العاده در کشور عنوان کرد و گفت: توسعه کشور، در گرو ارتباط دانشگاه با صنعت وتوسعه اقتصاد دانش بنیان است.

دکتر سورنا ستاری در شورای اداری کاشان ،   فعالیت های  توسعه ای بر اساس محورهای بومی و مزیت های منطقه ای  را لازم دانست و افزود: مبنای  اقتصاد دانش بنیان،  منابع زیرزمینی نیست بلکه بر پایه نیروی انسانی استواراست.

وی خاطر نشان کرد: اگر منابع بر پایه منابع زیر زمینی، نفت و خام خوری باشد، هیچ جای رشدی  را نمی توان در جامعه شاهد بود.

وی با اشاره به اینکه ایران به لحاظ نیروی انسانی کشور بسیار فوق العاده ای در دنیاست افزود: با استفاده از ظرفیت های انسانی و توان دانشجویان و فارغ التحصیلان و اساتید دانشگاهی در ایجاد شرکت های دانش بنیان می توان کشوری پویا و توسعه یافته را رقم زد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور، ارتباط دانشگاه با صنعت را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: دانشگاه باید  در جامعه تاثیر گذار باشد و بتواند مشکلات مردم را حل کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر دانشگاه بتواند در خدمت صنعت باشد، اقتصاد کشور شکوفاتر می‌شود و بر این اساس تلاش ما در همه زمینه‌ها به ویژه شرکت‌های دانش بنیان بر اساس نوآوری و اتکا به نیروی انسانی توانمند و کارآمد است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور راه اندازی  پارک  علم و فناوری  در دانشگاه کاشان را  گامی بسیار مثبت در راستای توسعه این منطقه دانست و افزود: حمایت از پارک های علم و فناوری ، مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان از اولویت ها ست.

وی  تکیه بر دانش زیست بوم را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید روی صنایعی که وابسته به این منطقه است مانند اسانس و انرژی بیشتر کار شود تا ارزش افزوده بیشتری را کسب کنیم .

وی با بیان اینکه ما با پول مردم  در دانشگاه های دولتی درس می خوانیم و حقوق می گیریم  خاطر نشان کرد: هدف از درس خواندن  و پژوهش، مقاله نویسی نیست بلکه حل مساله است.

دکتر ستاری تاکید کرد: پژوهشی که 100 درصد هزینه آنرا دولت پرداخت کند ارزشی ندارد و موقعی از پژوهش ،محصولی  بیرون می آید که بخش خصوص روی آن سرمایه گذاری کند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری فراهم کردن زمینه کارآفرینی برای جوانان در دانشگاه ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: وقتی فرهنگ  کارآفرینی در دانشگاه معنا نداشته باشد،علم و فناوری تاثیر ندارد.

وی به فرق اساسی صنعت و کارخانه اشاره کرد و اظهار داشت: باید روی صنعت بیشتر کار شود و با ارتباط دانشگاه و ارائه راهکارهای علمی و استفاده از توان اعضای هیات علمی بتوان مشکلات صنعت را حل کرد و محصولات را ارتقاء بخشید.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور همچنین از راه اندازی رصدخانه کامو در کاشان در آینده ای نزدیک خبر داد و  تاکید کرد: برای راه اندازی این رصدخانه همکاری دانشگاه کاشان لازم است و سعی خواهد شد دانشگاه کاشان با توجه به پتانسل هایی که دارد نقش موثری در اداره رصدخانه داشته باشد.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه زمانی مشخص شده قرار است تا شهریورسال آینده این پارک به بهره برداری برسد که با حضور دانشمندان خارجی تحول بزرگی در این منطقه بوجود خواهد آمد.این منطقه که دارای آسمانی پاک می باشد پس از سال ها تحقیق در شهرهای مختلف کشور انتخاب گردید و کاشان انتخاب شد و با توجه به اینکه پروژه مزبور اولین و مهم ترین پروژه تحقیقاتی کشور می باشد فرصت خوبی برای توسعه منطقه کاشان می باشد که انتظار می رود مورد توجه قرار گیرد.وی اعلام آمادگی کرد تا طرح های جنبی این پروژه بزرگ ملی به بخش خصوصی واگذار گردد.

کلید واژه ها: دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری دانشگاه کاشان


( ۳ )

نظر شما :