بازدید هیأت آلمانی دانشگاه بُن از دانشگاه کاشان

۰۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۲۳ کد : ۶۸۷۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۰۷
بازدید هیأت آلمانی دانشگاه بُن از دانشگاه کاشان

مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه کاشان گفت: هیات 14 نفره متشکل از یک استاد و دانشجویان رشته شرق شناسی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه بُن آلمان در روز دوم خرداد از دانشگاه کاشان بازدید کردند.

دکتر دشت بزرگی افزود: این هیأت آلمانی به منظور شرکت در کارگاه آموزشی کاشان شناسی به دانشگاه کاشان سفر داشتند و با اساتید و کارشناسان این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

وی اظهار داشت: در این کارگاه آموزشی دکتر رضا شجری به معرفی رشته زبان و ادبیات فارسی در کاشان پرداخت و دکتر جاوری عضو هیات علمی گروه باستان شناسی دانشگاه کاشان نیز گزارشی را از میراث فرهنگی و خانه های تاریخی کاشان اشاره و دکتر امیرحسین مدنی معاون گروه آموزشی دانشکده ادبیات و زبان های خارجی نیز توضیحاتی را در خصوص مشاهیر کاشان ارائه نمود.

وی سخنرانی دکتر غیاثیان عضو هیات علمی گروه معماری و هنر اسلامی دانشگاه کاشان در خصوص معماری، فرش و هنر اسلامی و دکتر جیحانی مدیر گروه مرکز پژوهشی معماری و هنر اسلامی در خصوص باغ های منطقه کاشان را از دیگر برنامه های این کارگاه ذکر کرد و افزود: در پایان روز نخست این کارگاه، هیات آلمانی از باغ فین و مرکز گلابگیری کاشان بازدید کردند.

شرکت در کارگاه آموزشی استاد حلی در خانه تاریخی تاج، بازدید از خانه های تاریخی طباطبایی ها و عباسیان از دیگر برنامه های روز دوم سفر هیات آلمانی دانشگاه بن از کاشان بود که به همت معاونت فرهنگی دانشگاه کاشان برگزار شد.

در پایان این مراسم تابلو نمونه محراب مسجد سنگ کاشان به این هیات اهدا شد.


نظر شما :