نشست تخصصی مرکز پژوهشی معماری و شهرسازی دانشگاه کاشان با هیئت آلمانی

۰۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۹:۰۰ کد : ۶۸۷۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۱۱
نشست تخصصی مرکز پژوهشی معماری و شهرسازی دانشگاه کاشان با هیئت آلمانی

نشست تخصصی مرکز پژوهشی معماری و شهرسازی دانشگاه کاشان با هیئت آلمانی در دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان برگزار شد.
در این نشست که در راستای تفاهم نامه منعقد شده میان دانشگاه کاشان و پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی برگزار گردید، گروهی از اساتید دانشگاه آخن و پتردام و تعدادی از پیمانکاران مرمتی کشور آلمان با گروه معماری و نمایندگان گروه‌های باستان‌شناسی و مطالعات عالی هنر دانشگاه به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات مشترک پرداختند. در این نشست، رییس مرکز پژوهشی معماری و کاشان، ضمن ارایه گزارشی از سابقه دانشگاه، دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های دانشگاه، آخرین وضعیت حفاظت و مرمت ابنیه تاریخی در شهر کاشان را تشریح نمود و در ادامه نیز گزارش شرکت عمران و بهسازی بافت فرسوده کاشان در خصوص پروژه‌های مرمتی در حال اجرا، توسط آقای مهندس هوشمندی نژاد ارایه گردید. مدیر گروه باستان شناسی دانشگاه نیز در این نشست، گزارش مختصری از حفاری‌های صورت گرفته در سایت فیض‌آباد را تشریح نمودند.
 

طرح پرسش‌ و پاسخ دو طرفه و تبادل نظر پیرامون سیاست‌گذاری های حفاظتی و مرمتی در دو کشور ایران و آلمان، موضوع دیگری بود که در این نشست 3 ساعته مورد بررسی قرار گرفت.


هیئت مذکور در پایان نشست، بازدیدی از مرکز اسناد و مدارک علمی گروه معماری و کتابخانه دانشکده معماری و هنر داشتند.


مرکز پژوهشی معماری و شهرسازی دانشگاه کاشان ضمن تشکر از حوزه ریاست، معاونت پژوهشی دانشگاه و بخش‌های اجرایی دانشگاه که زمینه برگزاری این نشست را فراهم نمودند، امیدوار است تا این گونه نشست‌ها زمینه تحقق فعالیت های علمی- پژوهشی  و اجرایی مشترک با نهادهای علمی را  مرتفع نماید.


مرکز پژوهشی معماری و شهرسازی دانشگاه کاشان، ضمن اشاره به توانمندی های علمی- اجرایی و ظرفیت های تخصصی موجود در گروه معماری و در اختیار داشتن از کادری مجرب، ضمن دعوت از دستگاه‌های اجرایی جهت بازدید از مرکز و ظرفیت‌های موجود، آمادگی خود را جهت عقد قراردادهای پژوهشی و اجرایی در حوزه های مرتبط اعلام می‌دارد و از دستگاه‌های اجرایی در منطقه و کشور دعوت می‌نماید تا در راستای تعامل هر چه بیشتر میان دانشگاه و بخش های اجرایی، با واگذاری پروژه‌های مورد نظر دستگاه های تحت پوشش، زمینه تحقق پیوند دانشگاه و صنعت را فراهم نمایند.  


نظر شما :