انعقاد قرارداد سومین کرسی علمی بین المللی وقفی در دانشگاه کاشان

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۹:۰۳ کد : ۶۸۴۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۹۸۲
انعقاد قرارداد سومین کرسی علمی بین المللی وقفی در دانشگاه کاشان

رئیس دانشگاه کاشان گفت: قرارداد سومین کرسی علمی بین المللی با حمایت خیر در حاشیه جشنواره نوآوری سعیدی به امضا رسید.

دکتر عباس زراعت افزود:  پیرو تاسیس کرسی استادی سعیدی در مهرماه 1394، و تجربه این کار علمی خیرخواهانه و اثرگذاری علمی-پژوهشی آن در دانشگاه کاشان و نیت خیرمهندس علی سعیدی مبنی بر ادامه فعالیت کرسی، این قرارداد میان دانشگاه کاشان و دکتر رضا منصوری به عنوان مجری کرسی و مهندس علی سعیدی به عنوان واقف کرسی به امضاء رسید.

وی  موضوع این کرسی را راه اندازی مؤسسه مطالعات پیشرفته سعیدی، پیشنهاد ساختار مدیریتی و پیگیری تصویب آن در مراجع قانونی، و راه اندازی دو مدرسه زمین و حیاط و نیز علوم فضایی و پیگیری افتتاح شعبه آی سی تی پی در دانشگاه ذکر کرد و افزود: مدت این کرسی سه سال است که برای سال اول مبلغ دو میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

دکتر عباس زراعت هدف از راه‌اندازی این کرسی های علمی را ارتباط با اساتید برجسته ایرانی خارج از کشور در راستای بین المللی کردن دانشگاه و توسعه علمی دانست و اظهار کرد: دانشگاه کاشان به عنوان نخستین دانشگاه در ایران، راه‌اندازی چندین کرسی بین‌المللی علمی با موضوعات خاص و تحت حمایت خیرین را که به صورت وقف خاص است، در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اینکه کرسی اول که با حمایت مهندس سعیدی فعالیت داشت نتایج بسیار ارزنده ای را برای ارتقای دانشگاه کاشان در زمینه های بین المللی و ملی در پی داشت افزود: یکی از این فعالیت ها انجام طرح مطالعه حیات در کویر لوت بود که دو سفر آن انجام شده و نتایج مرحله اول در مجله ساینس چاپ شد و نتایج مرحله دوم نیز در حال چاپ می باشد.

وی خاطر نشان کرد: متعاقب چاپ مقاله اول که برای نخستین بار بدین صورت در کشور رخ می دهد نام دانشگاه کاشان در مجامع علمی و دانشگاههای جهان مطرح گردیده و متقاضیان زیادی درخواست همکاری با این طرح را نمودند بگونه ای که چند دانشمند از چند کشور اروپایی در سفر دوم به ایران آمدند و هزینه های طرح را تقبل کردند.همچنین معاونت علمی ریاست جمهوری هزینه ۱۰سفر را  حدود پنج میلیارد ریال پذیرفت و ۴ پست داک نیز با پرداخت حقوق و مزایا و تجهیزات آزمایشگاهی به این دانشگاه اختصاص داده شد.

دکتر زراعت با بیان اینکه در زمینه مطالعات فضایی نیز تفاهم نامه ای با سازمان فضایی تنظیم شده و بزودی امضا می شود افزود: همچنین در مورد موسسه مطالعات پیشرفته سعیدی موافقت ۵ دانشمند مشهور بین المللی دارای جایزه نوبل برای عضویت در شورای موسسه اخذ گردیده و هیات امنای دانشگاه با کلیات تاسیس آن موافقت کرده است..

رئیس دانشگاه کاشان اظهار داشت: در مورد شعبه آی سی تی پی هم خوشبختانه موافقت های اولیه شورای موسسه در ایتالیا و یونسکو اخذ گردیده و در حال پیگیری می باشد..

لازم به ذکر است این کرسی ها برای اولین بار در دانشگاه کاشان تاسیس گردیده و امید می رود با حمایت خیرین عزیز در دانشگاههای دیگر نیز تاسیس گردد.


نظر شما :