معاون آموزشی وزارت علوم: جذب اعضای هیات علمی دانشگاهها ۱۲ درصد رشد داشته است

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۰:۳۴ کد : ۶۸۴۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۷۱
معاون آموزشی وزارت علوم: جذب اعضای هیات علمی دانشگاهها ۱۲ درصد رشد داشته است

معاون آموزشی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری گفت: جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه ها 12 درصد رشد داشته است.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در حاشیه جشنواره نوآوری نخبگان سعیدی دانشگاه کاشان در جمع خبرنگاران، ارتقاء شاخص های مهم آموزش عالی را یادآور شد و افزود: نسبت دانشجو به استاد 16 درصد رشد داشته است.

وی گسترش دوره های مهارتی را از دیگر شاخص های آموزش عالی طی چند سال اخیر عنوان کرد و اظهار داشت: مجوز نزدیک به 800 دوره مهارتی داده شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه امروزمهمترین سلاح برای پیشرفت کشورها علم است خاطر نشان کرد: امروز تسلیحات نظامی معنا ندارد و کشوری که به لحاظ علمی پیشرفت کند و به لحاظ فناوری رشد داشته باشد می تواند حرف اول را در دنیا بزند.

وی ارتباطات و تعاملات علمی با دانشگاهها و محققان و پژوهشگران دیگر کشورها را لازمه توسعه علمی دانست و افزود: یکی از رویکردهای آموزش عالی این است که با اقتدار بتوانیم با دنیا حرف بزنیم.

دکتر شریعتی ماموریت گرایی را مهمترین رسالت آموزش عالی برای توسعه علمی بیان کرد و افزود: اشتغال بعد از تحصیل از رویکردهای جدی ماست و دانشگاه های ما که ماموریت گرا باشند مشکل اشتغال ندارند.

معاون آموزشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: برای موفقیت در طرح ارتقای دانشگاه های برتر به تراز بین المللی کمیته ای برای هدایت و نظارت تعریف کردیم که متشکل از استادان برجسته کشور که جزو یک درصد دانشمندان جهان هستند، تشکیل شده است.

دکتر شریعتی نیاسر اظهار امیدواری کرد: با کمک  فرهیختگان جامعه که در دنیا حرف برای گفتن دارند ارتقای آموزش عالی و افق روشنی را برای آینده علمی کشور شاهد باشیم.


( ۱ )

نظر شما :