حفظ حجاب موجب حفاظت از عفاف است

۰۷ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۵:۵۶ کد : ۶۶۳۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۳۹
حفظ حجاب موجب حفاظت از عفاف است
حفظ حجاب موجب حفاظت از عفاف است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان گفت: حفظ حجاب، حفاظت از عفاف را به همراه دارد.

حجت الاسلام علی روحانی در نشست  کمیته توسعه و صیانت از عفاف و حجاب اظهار کرد: اگر سد حجاب شکسته شود به عفاف نیز  لطمه وارد می شود.

وی  به رعایت و حفظ عفاف و حجاب در محیط دانشگاه تاکید کرد و افزود: دانشجویان باید حرمت دانشجو بودن خود را بدانند و علاوه بر محیط دانشگاه  حجاب خود را در محیط خارج دانشگاه  نیز رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم آیات زیادی در خصوص حجاب دارد خاطر نشان کرد: مهترین راهکار برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه ها تقویت مبانی اعتقادی دانشجویان است.

حجت الاسلام روحانی تاکید کرد: وظیفه شرعی و دینی ما ایجاب می کند از مساله حجاب حمایت کنیم و باید باورمان شود که هر مساله ای در جای خود حفظ شود  چرا که تکرار گناه انسان را از مسیر اصلی زندگی دور می سازد.

رئیس دانشگاه کاشان نیز در این نشست رعایت عفاف و حجاب در محیط دانشگاه  را لازم دانست و گفت:تناقض در رفتارها و گفتارها عامل اصلی مشکلات است.

دکتر عباس زراعت با بیان اینکه دانشگاه محیط اخلاق و تهذیب و علم است اظهار کرد: ارائه حدود 15 واحد درسی در دانشگاه ها  با موضوع اخلاق و معارف، فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ اخلاق و حجاب دانشجویان است.

وی استفاده ابزاری از حجاب را نادرست دانست و افزود: حجاب جایگاه ویژه ای در اسلام دارد که باید قداست آن حفظ شود و استفاده ابزاری از حجاب نباید باشد.

رییس دانشگاه کاشان یکی از مشکلات اساسی جامعه را تعارضات اخلاقی و گفتاری بیان کرد و گفت: اخلاق تاثیر بسزایی در حفظ عفاف و حجاب دارد .

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان نیز هدف از برگزاری این نشست را بیان مشکلات پیش روی حجاب و ارائه راهکارهای مناسب عنوان کرد و افزود: در راستای دفاع از ارزش های دینی از ابزار علم باید به عنوان مؤثرترین هدف استفاده کنیم.

دکتر حسین ستار ارائه طرح های پژوهشی کاربردی و برگزاری کارگاه های آموزشی را برای ترویج فرهنگ حجاب لازم دانست و اظهار کرد: دانشگاه کاشان آماده ارائه طرح های تحقیقاتی برای عفاف و حجاب برای سایر دستگاه ها هم هست.

دبیر کمیته صیانت عفاف و حجاب دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از فعالیت های انجام شده این کمیته را بیان کرد و گفت:انجام طرحهای پژوهشی؛حمایت از پایان نامه های مرتبط و  نصب منشورهای اخلاقی عفاف و حجاب، ارائه مشاوره برای دانشجویان خاطی، فضا سازی محیط دانشگاه با نصب بنرهای عفاف و حجاب در محیط دانشگاه و ارسال متن های پیامکی با موضوع های عفاف و حجاب از جمله فعالیت های انجام شده این کمیته بوده است.

علیرضا پوران برگزاری نشستهای حلقه معرفت،برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع عفاف و حجاب و ارائه طرح های تحقیقاتی توسط استادان این دانشگاه و ارائه آن به سایر دستگاه  ها از دیگر برنامه های کمیته توسعه و صیانت از عفاف و حجاب دانشگاه طی سال جاری دانست .

در این نشست همچنین سایر اعضای کمیته توسعه و صیانت از عفاف و حجاب دانشگاه نیز مطالبی را بیان کردند.

 


نظر شما :